tisdag 4 december 2012

Hej lilla bloggen!

Hejsan lilla bloggen, det var ett tag sedan vi umgicks senast. Om jag varit otrogen....nääää...eller okej. Ja, jag har en ny blogg. MEn den är hemlig, den är bara för de invigda att läsa i. Den är arg men mer riktad ilska.

Sedan sist då? JAg har jobb, jag har pluggat men det gick väl sisådär med det. Jag har gått på en arbetsmarknadsåtgärd det senaste halvåret, tre dar i veckan och efter nyår så ska jag slussa in i den mytomspunna Fas3. Jag önskar att Fas3 var mytologisk som Valhalla för då betydrt det att jag har dött som en hjälte, men det är mer som en trevlig berättelse om ryska arbetsläger på 1900-talet. Sibirien eller en taskigt uppstoppad "bigfoot". Jag gillar det inte, om vi ska tala klarspråk.

Enligt nätet och alla jag känner med lite erfarenhet av fenomenet FAS3, så är det ingenting att se fram emot. Hör jag med min handläggare på AF så är detta en jättebra möjlighet att förkovra sig i slavarbete åt företag. Omskrivet på AF-språk så låter det ungeäfr såhär: Mjlighet att få känna sig behövd, få en mening i vardagen och sluta lata sig på soffan framför tv och ta sig ut och skaffa sig lite meriter och erfarenhet samt kontakter!".
Låter skitbra, men jag gör ju redan detta på "fas2". Varför akn jag inte bara stanna i Fas 2 då? Jo för fas 3 tingar mig ut på"valfri" praktikplats, men praktikplatsne får inte vara (till skillnad från fas 2 parktikplatser, tydligen) vara en ersättning för en arbetare- dvs jag får inte arbeta. Så vad är de där erfarenheterna och meriterna jag kan få?

Ahja, jag jobbar redan nästan deltid och har stort hopp om att lyckas hitta ett till deltidsjobb, then Im out of here, om än bara för en stund. Jävla gissel. Varedna gång när man börjar få rutiner, allt fungerar, man känner lugn och ro, saker börjar flyta fint i ens väg- så ska det röras om och kladdas runt och allt som infinner sig är en känsla av omyndighetförklarande, oförstående, byråkrati och idioti.

Men ja, min höst har varit bra och jag har haft det jättebra.
God jul! Något gott nytt år blir det ju förmodligen inte för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar