söndag 23 juni 2013

Partypants...

Efter lagfesten höll vi en mindre "chipsfest" som innebar 7+ olika sorters chips med dipp till och nya, trevliga bekantskaper! Fått jobba massor på mitt intervjujobb eftersom det är sista rycket innan ledigheterna. Själv ska jag ju börja mitt schemalagda städjobb då, känns superskönt.

Jag och Malin åt lunch tillsammans på Hälsofreak, vårt lilla inneställe i stan som har jättegoda sallader bland annat. Efter lunchen gick vi i trädgårdsföreningen och såg en hare som betade lugnt i en av uppvisningsträdgårdarna. Vädret har varit varierande men skönt. Jag har planterat bönor som hamstrarna ska få äta till hösten. Jag njuter av min fritid och det är kul att jobba, framtiden känns lätt och skön.

Vi planerar även en stödfest med derbylaget så det tar upp en hel del tankar, det kräver planering. Det ska bi superkul, aldrig gjort en sån här grej så jag skriver mer om det sen!

Picknick i trädgårdsföreningen (Linköpings stadspark motsvarande Pites badhuspark, men ungefär tusenmiljoner mycket mysigare och finare) med Malin och Monika. Malin stod för bakverken i vanlig ordning; Velvet cupcakes, jordgubbsrulltårta, macarones och chokladkakor. *mums*


Midsommar spenderade jag tillsammans med Henrik och Kocken i hans lägenhet, bland de högsta husen med utsikt över hela Linköping. Idag kommer min guldhamster Koala hit, ända från Stockholm. Eftersom hamstrar älskar grönsaker men är känsliga mot bekämpningsmedle så har jag planterat bönor som de (och även jag) ska få mumsa i sig till hösten!

Under midsommarhelgen sprang jag sammanlagt 2.83 km. En dag sprang jag 1.5 km sammanlagt, med 1 minuts promenad mitt emellan. Igår for jag och Henke ut i spåret och sprang sammanhängande 1.18 km just under 10 minuter. Ingen racerfart men jag _gick inte_. Det var så mycket lättare att bara ösa på när man sprang tillsammans med någon annan. Det kändes riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar