onsdag 13 juni 2012

mitt i veckan.

Idag var det ännu en öde ö, fylld med sol i haet av regnig dagar. Fy vad tråkigt vädret har avrit under Juni. Men såhär är det ju varje år. Maj brukar vara bäst solveckan- sen kanske solen återvänder i september om man har tur.

Så vad har jag gjort`?
Jag har roat mig med att pyssla i min trädgård Har gjutit lite saker som jag kanske visar bilder på senare- för jag blev inte så supernöjd med slutresultatet. Behöver mer övning på den fronten.

Idag klippte jag gräsmattan, för fjärde eller femte gången! yey! Sen tog jag ett fotbad..som slutade med ca 5 liter rakt ut på parkettgolvet. Samtidigt höll jag på att tvätta- så de flesta handdukar låg i tvättmaskinen. To vad jag fann och lyckades få det torrt rätt fort. Huvva..jädra klantarsel man är ibland.

Sen har jag fått veta att jag kan förvänta mig besök från norr! Först lät det som mot slutet på sommaren men nu senast så sades det att besöket kommer redan efter midsommar! Ju tidigare desto bättre, så länge jag hinner städa först ;)

Det är systra min jag talar om, såklart. Hon planerar att ta en liten semestertur till sin storasyster i "storstaden" Linköping. Och ja, dey blir kul som fan. Hon har nämligen aldrig varit hit helt på egen hand- även om nu både Robbelirobban och Lill-Maxan är varmt välkomnade också. Alltid.
Men det är som kul att få umgås bara vi. Säkert en omväling även för henne. Jag längtar då iallafall. Visste som inte vad mer man skulle se fram emot denna sommar, nu när nationaldagen är förbi och Midsommarn knappast blir så speciell detta år- tyvärr.

Måste plugga och dona en massa...

Nu ska jag köra lite sol-dans- på vägen till tvättstugan för att slänga sista maskinen i torktumlaren.
Take care! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar