lördag 16 juni 2012

Stäppsalvia

Jag driver upp lite fröer nu (ja, lite sent, men jag är optimist!) och stäppsalvian är den förste att titta upp!! Planterade fröerna för knappt en vecka sedan. Tror det är 5-6 dar sen de hamnade i jorden. Får se om det blir något av de övriga planteringarna.

Idag vaknade jag till grå himmel och regn, regn och regn. Körsbärsträdet kmpar på med sina bärtyngda grenar. Det har ju inte varit speciellt soligt väder under Juni månad.Men de tär klassiskt Linköping, regn 1 av 7 dagar. De tär iallafall så det känns. Eller som den där sommaren när det regnade så lite så gräsmattor och träd blev gula redan i början på Juli.

Lupinerna har börjat bilda frökapslar och jag vaktar mina pelargoner noggrant, för även de har börjat få frökapslar. Att ta dem när de mognat, men innan de "flyger/sprätter iväg". Vi får se om det blir något av det hela. Då ska jag så lupiner i utkanten av trädgården och i min lilla "ogräs-rabatt". Där Lupinen får slåss med åkervindan (som båd ses som ogräs av många, då de tenderar att ta över trädgårdar totalt, samt lever fritt).

Nu ska kattfan och jag äta lie frukost och sen ska jag se på tv.
För lördagstv är så känd för sitt enorma, otroligt intresanta utbud ;)
..kanske inte.

Lev väl! Må gott!
// Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar