tisdag 3 april 2012

huhu :´(

Igår kväll fick jag världens "migränattack", jag börjar faktiskt tro att jag får migrän- kan inte förklara det på annat sätt. Mådde iallafall skit och normala huvudvärker kan jag sova bort.

Vad är en normal huvudvärk? Ptja en sådan som man får då man druckit/ätit för lite, eller om man gråtit (ger mig alltid huvudvärk) eller när man börjar bli sjuk, feber eller sovit dåligt. Märker också att jag får mer huvudvärk om jag äter kolhydrater. Men jag får en annan typ (molande) huvudvärk om jag avstår kolhydrater helt. Så ja, mitt liv är en ständig balansgång mellan att vara fri eller fylld med huvudvärk.

Men igår kom huvudvärken från helvetet och jagade mig genom hela natten. Kan hända att det är en redig spänningshuvudvärk, men jag mådde också väldigt illa. Tänkte "fna nu har jag fått influensan" för jag blev rätt snorig och kände feber. Huvudvärken är kvar fortfarande men det blev lite bättre framåt morgonen.

Är jobbigt, tanken på att må såhär och kånka runt på 5kg katt, ännu tyngre handbagage och mig själv på tågstationerna- och sen sitta i 14 timmar....i gång!! Jag hatar att sova i gång. Är så skönt att sitta vid fönstret och ha en skön vägg att luta sig mot.

Men ja...migrän eller inte så mår jag skit just nu. Förstår inte var det kommer från. Kan det ha varit mitt panikätande av 5-6 st kiwis jag hittade- som måste förtäras innan jag reser för jag vet inte exakt när min särbo kommer hem igen. Kan "överkonsumtion" av kiwi får hjärnan att svälla? Kan det säkert...

Sköt om er!! Så hörs vi senast om drygt en vecka!

// Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar