lördag 28 april 2012

jooo....





Och så köpte jag två söta pelargoner på torget i Torsdags. Jag vet inte vad som skedde inom mig när jag gick förbi den lilla torghandlaren som radat upp årets uppdrivna pelargoner i ett vackert lapptäcke av rödaste rött och rosa till ljus korall och gräddvitt. De skulle med mig hem, helt enkelt. Jag valde ut de två färger som jag fann som mest tilltalande och knata sedan hem med dem....Efter att jag betalat och utbytt lite skötselråd med försäljaren.

Det kändes så vårigt och skönt på något sätt att gå vägen fram med en kasse med två färgglada, pelargonblommiga bollar och starkdoftande blad under ena armen. Köpa saker på torget. Helt underbar känsla. Jag kände mig rikast i världen.

Konsumtionsdjävulen har sitt grepp om mig nu ;/
Eller så är det bara så, att det var en angenäm upplevelse.

Peace! / Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar