torsdag 11 september 2014

#1

#1 Shopping

Jag avskyr förvisso vår materialistiska tillvaro. Alla "slit och släng"produkter och alla människors "slit och släng-mentalitet" kring produkter som BORDE ha längre livslängd- ta Iphone som ett exempel. Jag ogillar kläder som bara håller 5-10 tvättar innan de blir så sunkiga att enbart katterna kommer att få se dig i dem. Jag hatar plastmuggar till kaffet....

...jag hatar att behöva kasta en soppåse bara för att någon har lagt EN äppelskrutt i den. Annars invaderar bananflugorna. Vad gör en påse? Ok, men vad gör 300 plastpåsar om året troru?

Iallafall, jag ogillar att vi ständigt _måste_ köpa saker, speciellt då jag oftast änner "det där kan jag göra själv.....om jag orkade". Sen jag gick in i "singellivet" (Mer av ett relations-limbo") har dock min köplust trippeldubblats. Vet ni vad? Jag är gladare.

Ärså himla kul att få PAKET! Känns som någon skickat dme till mig för att göra mig glad. Jag själv såklart, och det är bra, man ska älska sig själv! Jag inser självbedrägeriet men känslan av att jag blir uppfylld av något, som skjuter undan det dåliga för en stund- med glädjen över det nya, vinner. Sen blir jag ledsen. För jag har hoppat på ekorrhjulet.

Men iallafall...jag har försökt hålla min "shopping" på en vettig nivå.
I brjan var det helt galna saker- jag har köpt DVDfilmer. Hur jävla dum i huvvet är inte jag då? Men gjort är gjort och nu står de i hyllan och ser vackra ut.
Sen köpte jag spel, tavlor (japp..men det ser jag mer som en investering!) och böcker ((^_^)) som jag aldrig kommer att läsa. Ännu mer konst.

I alla fall...

Addnature.se har 70% rea eller hade) och där har jag spenderat åtskilliga....eh.....hundralappar senaste veckorna. Jag har nog utsatt H&M för samma sak. *banka sönder kontantkortet*

Men iallafall...
Shopping är både en förlösare och en förgörare i samband med uppbrott. För all del, unna dig men, mitt tips är att ge bort kortet och bankdosan, ja ge bort hela jävla kontot till någon du litar på. Någon som kan agera "god man" i några veckor, tills du funnit ett lämpligare substitut för att fylla hålet i hjärtat, magen eller var känslor nu sitter. Skallen? Ja,jo, det skulle förklara en hel del...
Ta inte tillbaka kortet före du gör något vettigt, t.ex går med i ännu en idrottsförening? *been there, done that...

Berättade jag att jag börjat skjuta bågskytte igen? Jomensåatt...
Nått ska man ju göra.


Hejrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar