lördag 13 september 2014

#2

Håll dig sysselsatt!

Kärlek gör lite ont när den börjar växa, samma sak känner man tyvärr när den slits ut ur kroppen...eller sipprar. Obehag blandat med andra känslor...och tomheten som blir kvar, vill man gärna fylla med någonting annat. Då är det skönt att ha vänner som ställer upp, hittar på saker med en eller bara erbjuder en axel och öra.Har man inte det, så är man sin egen bästa vän!

Mitt tips är att hålla sig i rörelse. Varför inte möblera om rummet, storrensa den där klädkammaren du alltid tänker "den....borde jag rensa" när du öppnar dörren (och lika snabbt stänger igen den). Eller det bästa; Skaffa en ny hobby, eller intresse, gärna en sport.

Själv har jag ju börjat gå i tankarna och skjuta båge igen. Men det räcker ju inte.
Jag har även planer på att springa (och fortsätta) och har en vän som kanske orkar med att springa lika långsamt som mig ibland. Jag är en sån därn slö jävel som gärna lyfter vikter på gymet ensam, men löpning....det gör jag fan inte själv!

Jag behöver en draghäst i spåret. Tack vännen för att du ställer upp. Tack hela jävla världen omkring mig, för ni är underbara och förgyller nog inte bara mitt lilla liv med er energi, inspiration och...era vackra själar. *blir dramatisk*

Men ja, move that body. I samband när det tar slut har man oftast ett själförtroende (och förmodligen även yttre) som är körd i botten p.g.a. allt hårslitande, sömnlösa nätter eller ett allt för bekvämt leverne där man int behövt bry sig om något.

Träning gör man inte för att bli smal, men det gör en mycket gladare och hälsosammare, och det hjälper mig att reda ut och sortera tankar och även föda nya idéer. Nya saker jag vill göra. Träning ger mig orken att genomföra dem också...oftast. Ibland blir träningen orsaken till att man hellre stannar hemma, som denna helg.

Iallafall..mitt tips för att underlätta ett uppbrott är att #Håll dig sysselsatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar