onsdag 24 september 2014

Satan i gatan...

Man vaknar upp, utvilad och skön i hela kroppen.
Katten jamar panikartat, det hörs genom husets väggar och glas.
Det är aldrig bra.

Jag öppnar altandörren och en genomblöt, lurvig boll klämmer sig in genom öppningen.
Det går så fort, egentligne hinner jag inte se, jag KÄNNER det våta kladda mot mitt nakna ben när han passerar som en mörk skugga. Bråttom bråttom...in in in!

Sen hör jag ljudet.
Fy fan...mer regn -_-

Men hey, det är fortfarande plusgrader!
I win. Tiermes, Bring it on!
Nä jag skojar bara, man ska inte håna vädergudarna.
Man vill ju inte få en åskvigg i huvvet.

Satan i gatan. Helvetes jävla bajsväder.
Lyssnar lite Veronica Maggio (som är superbra "deppig men ändå glad-musik") på youtube
och dricker min morgonkaffe framför laptopen. Drar mig verkligen för att bege mig ut,
upp på cykeln för att trampa de där 1.4km jag måste röra mig idag. 

Man får fokusera på de bra sakerna. 
- Jag äger ett regnställ den här hösten. Nothing can bring me down! förutom kyla dårå.
-Imorgon kommer lönen, och jag får jobba med mina roliga kvälls-kollegor!(alla mina kollegor är sjukt bra).
-I helgen åker jag bort! bort , bort, bort...
-Nästa vecka har jag dejt med Malin på någon lunchrestaurang.
Då ska jag smaska på en sallad eller en Subway...

*bleh*
 Jag måste gå nu.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar