söndag 28 september 2014

Götlabårg!


Min resa till Göteborg var väl lite småhemlig, iallafall varför jag skulle dit. Vi var en liten grupp från Linköping (Svavelsyra, Lillis, Gurglet, Florken, TantAtari) som bilade ner till Göteborg för att kriga på den Blå (Ressistance!) sidan av Ingress.eventet "Helios XM anomalies". Jag har ju spelat Ingress sedan semestern den här sommaren och träffat härliga människor genom spelet och rört mig, flera mil kors och tvärs över Linköpings mer centrala bostadsområden. Nu tog vi detlokala spelandet till en mer internationell nivå och fick spela med ett team som leddes av en Irländare och där folk även var från både Island (& Danmark), Northfolk i England och Norge. Det var människor som rest flera mil även i Sverige för att kunna närvara.


Jag har varit i Göteborg men mest bara passerat. Man har hängt på Liseberg och Göteborgs Horseshow, men nu har jag verkligen fått chansen att uppleva Göteborgs bakgator, parker, torg och pubar. Jag skulle rent av nästan hitta någonstans om någon droppade mig i de centrala delarna. Vi höll på att traska runt i Göteborg i flera timmar tills vi var klara och återvända till en central matkrog, där man kunde hämta ut sin förbeställda Ingressöl. Med flera timmar så menar jag att vi nog allt som allt traskade runt/Ingressade portaler i 4-5 timmar den dagen.

Där satt vi i kroges värme och inväntade resultatet- vem vann? Rummet är tjockt med människor från båda factions, luften är fylld med engelska i alla former, skratt och skrammlande matbestick. 
JUBLET när det äntligen framkom att lag blå, the ressistance, var vinnarna (med bara några få poäng) var öronbedövande och helt fantastisk! Vi knep segern med de sista tio poängen vi fick från en portal som mitt underbara team 3 höll på slutet.

Nu började klockan bli sent och vi gick till en annan, mindre matkrog men där var det fullt med ingresspelare så vårt lilla Linköpingsgäng valde att hitta ett annat ställe (O´learys) där vi med stor entusiasm (och varghunger) förtärde ett stort mål med hamburgare och cola.

Sen var det dags för sällskapet att dela på sig och ena halvan for till hotellet och min halva (Svavel och Atari) drog vidare till Hisingen och sov över hos den otroligt vänlige Erik. Som de hjältar vi var, stöp vi isäng med ett leende. VI VANN!

Nästa morgon började ungefär likadant: VI VANN! Sen var det dags för en stor frukost och värdens hembakade frallor. Lyxig frukost, underbar start på dagen. Vi hackade några lokala portaler innan vi var tvungna att börja bege oss till centrum igen för att återvända mot Linköping.

En komprimerad beskrivning över ett intensivt och roligt dygn. Många nya upplevelser och erfarenheter, med en helt ny stad, så många nya människor och ett för mig, helt nytt spelkoncept.
Sjukt kul och jag tror vi alla fick blodad tand.

Och int ehelt utan att låta jätte-cheesy; 
I´m not in for for Blood and glory,
Utan för mina underbara Ryd & Liu-smurfar.

 Två glada Smurfar vid något torg med någon kung på (nedan)
En av de portaler vi beskyddade under dagens gång...Kram-Ligan
Trött, varm och sådär härligt tillfreds när man fått sitta inne i värmen en stund.
Göteborg, vacker men blåsig!
Ingressölen, lite bättre än alla andra!
...och faktiskt god. //ölhataren



Såhär såg det ut på många ställen runt om i Göteborg och folk kollade fundersamt på oss, ibland kunde de stanna och " Alltså...jag måste bara fråga, vad är det som händer? vad gör ni? Vad ÄR det här?".





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar