torsdag 25 september 2014

God morgon!

Klockan är 06:41 och jag har ännu inte druckit min frukost.
Det är sovmorgon som vankas, jag börjar först klockan 8 på ett nytt ställe.
Jag jobbar kvar på mitt jobb, men jag har en ny kund som jag ska vara hos på morgonen.
Variation förnöjer som sagt, morgonen känns lätt och helgen närmar sig.

Betalat hyran och räkningar och planerat matkassan någorlunda.
Nu ska jag försöka vara framförsynt nog att ladda busskortet med en peng så att jag inte fastnar någonstans pga cykeltrubbel.Vädret börjar ju bli kallare och kallare.

Det är idag jag måste göra alla planerade inköpt inför resan i helgen.
Sen...märkte jag att this girl is on fire!
Jag har gått ner hela 10 kg den här sensommaren/hösten.
Jag har gått ner 15.5 kg sedan jag vägde som mest (under MAX dop).

Vet att många där ute skakar på huvudet och tycker att sånt där ska jag väl inte behöva bry mig om. Men jo, det borde jag. Det är inte roligt eller hälsosamt att bära runt på för mycket. Det är så skönt, känner mig stark, bra, lycklig, glad!

Människor som känt mig ett tag nu, märker en skillnad hos mig.
En stor skillnad. Någon sa så sent som här om dagen att "Det glöder om dig...du verkar lycklig".

Yes.

En tyngd kan vara mer än kalorier och kilon i överflöd. En tyngd kan även vara känslor. Men de är borta nu. Jag slipper skuldlägga mig själv. Det var inte så farligt att medge ännu ett misslyckande. Ett misslyckande hade varit om jag ångrat åren men det gör jag ju inte heller. Det är bara att nu är det slut. Mitt liv känns fullt, även utan en man med i bilden. Jag klarar mig själv. Ja har roligt, skönt, mysigt och tryggt, helt på egen hand.

Ett slut är början på något nytt.
Och jag ska frossa i nya upplevelser... 

Fridens!

Oh...dagens låt: Demi Lovato - Heart attack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar