onsdag 24 september 2014

Hjärta smärta...fjärta..

Jag går och städar åt folk hela dagarna och för att min själ och livsglädje inte ska skrumpna ihop och dö, likt min hjärna säkert gjort för länge sen, så lyssnar jag på Gry och hennes vänner på morgonen på RIX megapol (alla andra kanaler brusar och skit). En sak slog mig, melankolin.

VARENDA JÄVLA låt....handlar om kärlek. Brusten kärlek, borttappad kärlek, efterlängtad kärlek, stulen kärlek, smygkärlek, Pang på bara-bang bang bang kärlek, kärlek i tusen skärvor och fördärvelse. Och såklart även, olycklig kärlek.

Så jag tänkte göra en liten låtlista med musik som HAR spelats under dagen idag, som inte direkt har kärlek (och dess alla tillhörande smärtfulla fjärtar) som kärnan i budskapet.
Vi börjar:

1. Happy - Pharrel Williams (självklar toppetta!)
2. It's all about the bass - Meghan Trainor (handlar mer om att man ska duga som man är- om man är en fet tjej- Close enough som man brukar säga)...Ett tips är att inte titta på filmen när du lyssnar på musiken.
3. Prayer - Robin Schulz
4. On top of the world - Imagine dragons
5. Chandelier - Sia ...Awesome musikvideo.

...yee....That's it.
Ingen FET lista men det är FET musik. Pepp!
Utom Robin då, men man ska vara medveten om att vi förstör världen.
Så den är bra, men sorglig.

Och låten till all mina vänner...och mig själv: Albin - Din soldat ft.Kristin Amparo
LÅT MIG VARA DIN SOLDAT! <3 <3 <3 ;)
Jag vet, jag borde sluta lyssna på radio.

Dags att ta han om sig själv.

Hejs!






  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar