måndag 22 september 2014

Skit på dig måndag...jag vill inte -_-

Igår avslutades en allmänt tråkig helg med film och skräpmat (skönt att slippa laga maten) hemma hos en vän. Det blev inte speciellt sent alls, jag låg i "pyjamasen" lååååångt före 23:00.

Nu på morgonen, efter en natt med regnande (och jag blev jagade av zombies i några timmar i drömmarnas värld) ringer klockan kvart över fem. Det tog en halvtimme innan jag lyckades övertala mig själv att: Jo....du ska VISST till jobbet idag. Upp och hoppa!

Känner mig genomrutten, to the bones.

Det kändes bra efter pizzan förra helgen men den där panerade fisken med friterade potatis som blev huvudmålet igår- var helt enkelt ingen bra idé. Jag kör LCHF _men_ gör uppenbart en del STORA snedsteg (eller undantag) under helgerna. En pizza med en vän är värdefullt. Sen att Pizzan i sig är skit...jag äter det aldrig ensam, eller till vardags. Men det är tydligen inte okej, säger min kropp i ett tydligt PM. Jag ska alltså behöva springa runt med kalla, hårdkokta ägg i fickan, "in case of emergency of social eating". Hårdkokta ägg, the worst kind of ägg. Bleäh...

Nåväl, jag är iallafall igång nu. Jag har satt mig upp, startat datorn, kokat kaffet, lokaliserat rena underkläder. Jag är igång. Lite kaffe och dusch, sen ska den här grå, mascarakladdiga halvmänniskan släpa sig upp på cykeln (Helst efter att hon klätt på sig. glöm inte skorna!) och  ...
VARFÖR ska jag duscha? jag kommer vara genomblöt innan jag kommer fram(1.2 mil tur/retur). Regnjackan är underbar men den skyddar inte över min hjälm. Jag är tydligen fortfarande för fet för mina regnbrallisar. Ska jag duscha kan jag hoppa över torka-av-mig-momentet innan jag hoppar i kläderna. Det är såhär man sparar tid! Regnet är här för att stanna hela dagen enligt yr.no. Massor med blå staplar.. *drar täcket om sig*.

Jag som skulle spela Ingress och allt...


Från en av mina favoritlåtar- The cure Friday im in love.

"Monday you can fall apart
Tuesday, Wednesday break my heart
Oh, Thursday doesn't even start
It's Friday I'm in love "

Allt är förlåtet, jag älskar dig helg, snälla! Kom tillbaka!



Ha en bra dag...
Försök iallafall.
Det ska jag. Försöka alltså.
Inombords, djuuuupt, djupt där inne, så ler jag, tro det eller ej.

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar