söndag 12 oktober 2014

Jag har glömt dig en vacker dag.

Jag önskar att jag kunde säga att jag är i kontroll. "Allt är okej, det är lugnt". Det är så jag är. Jag har varit här förr. Jag vet att det finns en knapp där djupt inne någonstans. En knapp där jag kan stänga av, men jag kan inte hitta den just nu. Kanske även det här jag känner just nu ändå är bättre än att inte känna någonting?

Jag måste hela tiden hålla ett hårt tag i någonting, allt går så fort, men det känns så väldigt långsamt. Känslorna är som kastvindar och ja, jag är något ambivalent. Ibland vet jag, ibland inte. Ibland vill jag, oftast inte. Det som är statiskt är den jävla klumpen i magen, precis under hjärtat.

Glädjerusen när jag får le och skratta och sedan rakt ner i ännu ett mörkt hål. Eller det värsta, den där platsen där jag inte längre bryr mig. Men känner gör jag och det måste få vara så. Det är okej...
    

Jag går i vinterskor på hösten
Alltid förberedd för storm
Jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
Jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

När jag träffat gamla vänner har jag ingenting att säga dem
Dem ställer för många frågor och jag, jag bidrar inte med nån
Och jag kan ångra det lilla jag säger
Eller dra ett allvarligt skämt
Jag tycker mig höra vad dem tänker
Är hon sådär jämt

Jag kan sitta själv i parken
Tills solen har ändrat färgen i mitt hår
Jag kan offra allt jag har för ingenting
Jag sträcker mig så långt det går
Men jag behöver dig kom hit och rör om
Jag behöver nått att skriva om

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

Mlissa Horn Jag saknar dig mindre och mindre

Och en annan jättefin låt av samma artist är "Lät du henne komma närmre"
Precis sådan musik som jag INTE ska lyssna på, ever!! haha..
Melisa Horn har fått sitt hjärta smashed to another dimension och hon skriver om det så bra!
Det känns ännu sämre nu.
*söker desperat efter lite eurodiscotrash**

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar