tisdag 14 oktober 2014

..och sånt.

Kommer precis hem från Svavel och det känns okej. Skönt. Haft ett bra prat, skönt att umgås med en vän på en vardag. Det var länge sen jag kunde hänga med någon så. Det är svårt när alla andra bor så långt bort och man jobbar. Blir oftast luncher och fika när alla är i stan, eller middagar och fester på helger. Jag har saknat att ha någon att "vardagshänga" med.

Så nu är The strain genomtittad, bara att vänta på säsong 2. Förväntade mig ett mer episkt säsongslut. Kändes lite "Meh". inte "Meh det blev inte som jag tänkte mig" utan mer "Meh...jag vill ha något spännande att fundera på och längta efter!".

Idag har det varit tungt att jobba. Jag blev nästan påkörd i Fredags och det resulterade i en sträckning i skuldra/axelområdet. Den gör bara ondare och ondare. Vet inte hur jag ska sitta, ligga eller stå för att avlasta det onda och ibland glömmer jag av det och råkar göra någon rörelse -så är smärtan igång igen. Jag är begränsad i hur jag kan vrida nacken. Detta påverkar mitt allmäntillstånd känner jag, lite som när jag gick med tandvärk i 2 veckor förra året. Vad var det, jag åt 3 paket alvedon? Innan tandläkaren hade tid för mig. Men jag skötte jobbet! ;) Sen att jag kände mig som en zombie hela månaden är en annan sak.

I måndags, ja du. Till skillnad från de flesta så älskar jag måndagar. Då har man krut i benen och vilan har stärkt sinneslaget så pass att man orkar hälsa och vara glad mot alla, även de dryga, där jag jobbar. Det är även min kortaste arbetsdag...Helt underbart!

Idag är det tisdag, idag är det min längsta arbetsdag på hela veckan. ca 8 timmar med städ. 20 min rast (lunch) + något toabesök. Det är tungt mina bra dagar, idag var det ren tortyr de sista timmarna.
Jag klagar inte på min arbetssituation, den är precis som jag vill ha det, men just den här smärtan gör det enormt jobbigt.

Men slutgnällt om det.
Idag kom paketet från Ellos och jag fick min jättefina klänning!
Och en kjol. tänkte faktiskt vara lite mer feminim nu under höstvintern.
Jag har ju alltid köpt praktiska, bekväma kläder, det blir lätt så när klädbudgeten är låg. Känner att jag vill kunna variera plaggen lite. När det är utekväll så ska det kännas som en utekväll, banne mej!

Köpte även den här, ganska neutrala "boxartröjan". Snygg, tycker jag.
Ja, svart är min färg. ;)  Iallafall några kilon till.
Den här veckan har minst två personer noterat och kommenterat hur jag ser ut i positivt ordalag som är kopplat till min viktnedgång. Annat vore iofs märkligt, då jag faktiskt gått ner 11 kg sedan mitten av Juni månad. Det är mycket trevligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar