fredag 17 oktober 2014

Lite småsnurrig värld...

Blev tidig helg för mig den här veckan.
Idag är jag ledig så jag fick förfrågan av min omtänksamma vän att följa med ut och ta en öl (eller två, som det blev i det här fallet) och sedan hänga på vännens nation och äta popcorn och vara bland folk. Det var mycket trevligt, även om jag mest uppskattar just den vännens sällskap och inte direkt lärde känna någon ny. Jag är en social person men iblan...meh. Jag tycker det är lite jobbigt med stora folkgrupper, speciellt där de flesta redan känner varandra sedan tidigare (eller där de övriga har mer....naturligt, gemensamma intressen).

Men det var kul, hellre det än sitta hemma och göra det jag hade tänkt göra, även om modern fmaily och lyxfällan är rätt kul det med ;)

Idag är det full rulle.
Upp innan tio och iväg till systembolaget för att plocka hem lite vin.
Sen blir det att spela lite ihop med några vänner och sen tänkte jag iallafall försöka hinna plocka undan lite hemma (eftersom det inte blev av igår). Håll tummarna att en vän får ett jobb, även om det inte är så troligt- men hålla tummarna ska jag! Vi vill ha kvar en i Linköping ju!

Se, sen ska det lagas god mat av Svavelsyra och vi ska prova vin. för jag är novis när det kommer till röda viner- och han är snubben med koll. Ska bli mycket intressant (även att smaka) att se hur min kropp pallar att dricka 2 dar på raken. Jag som knappt dricker 2 dar om året.

Kaffet med den okända mannen slutade bra (uppenbart, eftersom jag sitter här). Han var mycket trevlig och vi umgicks i 1-1.5 timme eller så, pratade, drack kaffe och åt scones.
Mycket trevlig och nyfiken på lite av de grejer jag sysslar med så vi ska hitta på lite saker ihop längre fram. Jag är inte riktigt där ännu. Jag har först och främst inte riktigt kommit vidare från mina känslor för en person. Jag är okej med att de finns där, det får ta sin tid. Men sen har jag äve pratat med vänner, en dle tycker "ta ta gi hornen, hoppa på första bästa tjur och rid iväg och lev!".

Men grejen är att jag nog behöver vara just det här, singel och just leva. Leva _mitt_ liv. En vän, en mycket klok vän, sa ungefär såhär: Du har ju vänner.
Ja, jag har faktiskt vänner, jag har ett umgänge. Jag borde driva på med något eget.
Sen, se vad som händer. Jag kommer att sakna närheten man har i ett kärleksförhållande och kanske inte med just en vän...men just nu är jag nöjd med att värma mig i skenet av helt underbara människor.

Återkommer senare idag, eller tidigt imorgon.


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar