torsdag 2 oktober 2014

Om mig...

Haha så kul, jag fann en draft från 20 januari 2012 om mig själv som jag av någon anlending aldrig postde (kanske postade jag en exakt kopia, orkar inte gå tillbaka och kolla). Jag postar den, då den är gode aktuell fortfarande - förutom det där med kär och i ett fungerande förhållande. That is long gone. Och kattfan har blivit både äldre och fler, numera har jag ju en till kattgubbe att passa upp på!


En liten jag-lista.
- Jag är personen som kallar sig för Jean men egentligen heter Jeanette.
- Jag har aldrig gillat det namnet då det är alldeles för långt, men jag avskyr alla smeknamn som finns för namnet Jeanette. Förutom Jean, Jean går bra.
- Jag är uppvuxen i Öjebyn med en fot i Gällivare och den andre i en liten, liten by strax utanför Malå.
- Jag är djur och naturintresserad (biologi i allmänhet).
- Jag är fattig men prioriterar ändå medlemskap i Naturskyddsföreningen, för det är så jäkla intressant och viktigt!
- Jag delar min tvåa med en tioårig kattkille som heter Rasmus och ett X-antal pomacea diffusa, Platyfiskar och Dvärg gurami.
- Jag har andra intressen utöver djuren och det är att gå ute i naturen, motionera och träna i olika former och att måla.
- Jag tycker om att släktforska eller diskutera/ta del av släkthistoria eller lokal historia i allmänhet. Däremot får prat om gamla krig mig att somna, speciellt det uttjatade andra världskriget.
- Jag hatar krig.
- Jag är ateist och tror inte på kristallers helande krafter, på Tarootkort, på healing, på Gud, Budda, Muhammed eller spöken.
- Jag tror inte på någon gud eller övre makt (är öppen för aliens) Däremot kan jag uppskatta en kopp te och samtala om dessa ting.
- Jag älskar gamla kyrkor, speciellt stenkyrkor!
- Jag samlade på kristaller och mineraler som liten för att de är vackra ting.
- Jag har ingen favoritfärg och ser inte hur sådan information skulle säga någonting alls om mig som person. Däremot kan det vara viktigt att veta att jag älskar mörk choklad och körsbär, allra helst tillsammans!
- Jag är född i Stenbockens tecken under Apans år. Så att ni som bryr er, vet.
- Jag har en favorit bland hästar och det är Norsk fjordhäst.
- Jag gillar kallblod i allmänhet när det kommer till hästar.
- Jag föredrar bondkatter men om jag skulle skaffa en renrasig katt så är jag lockad av Turkisk Van.
- Jag har en syster och en bror och jag älskar dem båda men har bara tät kontakt med en av dem. Den andre har fullt upp med att vara allt det där härliga som bara tonåringar kan vara. :>
- Jag är kär och lycklig särbo sedan flera år tillbaka. Folk verkar alltid fundera över hur det går ihop- Det går faktiskt väldigt bra.
- Jag tänker inte berätta om min politiska ställning. "Sosse med bröstmjölken" har börjat knaka i fogarna men jag har inte heller funnit något bra alternativ.
- Jag är vänsterhänt och är väldigt kort. Mörkblond med "blå" ögon- beroende på vem man frågar och hur ingående de undersöker mina ögon. Domen har varit allt från melerade, gröna till grå. De duger för att se med och det är jag mycket glad för!
- Jag har inga kända allergier men misstänker en viss känslighet mot mejeriprodukter.
- Jag mins knappt när jag senast var utomlands för det var för nästan 15 år sedan senast. Svensk sommar räcker långt och drömfärden går med cykel ut på Gotland eller en fjällvandring i Sarek.
- Jag har ett gott öga till Japan, trots deras märkligheter.
- Jag älskar Animé, bra animé. Ett exempel på bra animé är filmer från Studio Ghibli eller serier så som Seirei no moribito - Guardian of the spirit.
- Jag är moster till en underbar liten pojke.
- Jag är i full gång att uppfinna ett sätt för Sverige att sluta vara så avlångt! Måste säga att det går trögt för stunden.
- Jag har två "fobier" (är inte direkt RÄDD för det) - Sprutor och spyor. Speciellt då det är en spruta i min arm eller min spya. Att bli utsatt av någotdera brukar resultera i att jag svimmar.
- Jag är inte rädd för vargar, vildsvin eller kåta älgar när jag går i skogen.
- Jag är rädd för att möta på Björn.
- Jag år svindel och är lite höjdrädd men en dröm är att åka luftballong eller helikopter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar