söndag 26 oktober 2014

Låt vinet flöda...

 Ost och vin i fredags Mysig och trevligt avslut inför helgen efter kvällsfarm i Skäggetorp.

Vinprovning och till det bjöd Svavelsyra på middag (Haselbackspotatis, kantarellsås och någon god köttbit). Jag stod för drickat.

Nu kan man tro att jag pimplar vin varje helg, men det gör jag inte. Det handlar om väldigt små vinflaskor och jag kommer nog aldrig att bli en person som dricker ett glas rött om dagen....vad studier än säger (jag vill dock minnas att senaste grejen var att det visat sig att det inte alls är så speciellt nyttigt!). Men nu vet jag hur "ok" vin smakar och jag gillar det i rätt sammanhang.

Vitt vin är dock fortfarande mer lättdrucket, av de viner jag smakat.

Igår blev det åter igen farm i Skäggetorp och nu är strategierna helt vänd- upp och ner av nya spelregler under nästkommande två veckorna.Jag satsar på att försöka ta mig till lvl 9 innan det här eventet är över. 

Ikväll är det gear-pyssel och badtunna med snacks hos K, ute på landet. Det ser jag fram emot jättemycket! Sen är det en ny vecka...som kommer att susa förbi. Ska gå på quizen på Santinis och sen se om jag orkar och har råd att köra lite badminton med kaffekillen.

I övrigt ser jag fram emot att lämna Linköping över helgen.

Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar