söndag 19 februari 2012

År 2012

Jag skrev förut på en annan blogg som hette "Art of Jean" under många år. Det var en så kallad "åsiktsblogg" där jag ritade lustiga filurer och spydde galla över det ena och det andra. En dag när inläggen uppnådde över tusental och så även besökarnas antal per månad - Då slutade jag att skriva där. Bloggen var plötsligt ett monster helt utom min kontroll, som för länge sedan förlorat sitt ursprungliga syfte - att trakassera min dåvarande sambos (och andras) spelberoende. Den finns kvar där ute men jag vill inte mata den något mer.

Jag tänkte ansluta mig till skaran av "fritidsbloggare" och skriva om de mest alldagliga ting för att någon gång i månaden (förmodligen i rytm med min PMS) sprängas i en burst mot något jag upplever som orättvist och idiotiskt. Helst mot någon närstående som jag håller kär (nej, där var jag bara lite sarkastisk). Förmodligen med en massa ursäkter och en känsla av skam och skuld som kommer som på posten nästa dag. Men sån är jag.

Ambitionen är att iallafall producera några grammatiskt inkorrekta och felstavade inlägg varje månad, utspädda med citat, bilder och information från min rätt så trista vardag som studerande och arbetslös. Mins att bloggen är för min egen skull. Det finns inget bättre än att ha en blogg där man får allt svart på vitt...i en vit-svart värld. Gillar du det inte så kan jag ju inte hindra dig från att fortsätta läsa och förargas men jag uppmanar dig att finna styrkan att söka dig vidare till en annan blogg!

Som många så populärt (och enormt empatiskt) brukar uttrycka det: Take it or leave it, anyway -deal with it. My way or the highway! Eller min egna favorit på ren svenska; Acceptera att jag är den enda som får leka rövhatt i min blogg, eller sluta läsa nu. Nej, jag skojjar såklart bara. Alla kommentarer är välkomna, även de själlösa och mest ondsinta. Men överlåt rövandet till mej.

Dock bör du skippa hatet, hatet är så jävla onödigt. Här är bara kärlek, kärlek till mig själv, till allt jag älskar, döda ting och till denna blogg!

Jag har en annan blogg som fantasieggande (mitt rättstavningsprogram envisas med att vilja ha Fantasigeggande här) nog heter "THE art of Jean" som faktiskt är en sida där jag bloggar och fotar mina alster. Kika mer än gärna förbi där, mins dock att där är endast vänliga ord och konstruktiv kritik välkommen.

Peace // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar