söndag 19 februari 2012

A som i Arbetslös men det är ju söndag!

Dagen börjar med att min "Female nightelf hunter" (låt oss kalla honom för FNH hädanefter) slår mig på rumpan med en rejäl dask och sedan kan jag inte somna om. Tyvärr gjorde han detta illdåd i sömnen så jag stiger upp och gör mig lite frukost. Som om hon kunde läsa mina tankar så ringer mins yster just när jag är i full gång att slurpa i mig min varma kopp Oboy.
- Va, du sov väl int?! klockan e ju 11.
- Du, det är Söndag och dessutom är jag ju arbetslös...*care bear*

Men ja,ibland upplever jag att många som jobbar vill att vi som är arbetslösa ska "låtsas" vara anställda. Vi ska lixom bibehålla dne där livsstilen som om vi våre anställda. Sluta bete oss som om vi vore på en enda lång semester (minus inkomst).
Men något gött ska vi arbetslösa ju också få ha. ÄR skönt att kunna säga att jag är studerande numera. "Arbetslös men studerande" låter mycket bättre än "Arbetslös dagdrivare".

Det är nog enda gången jag är, om man nu kan kalla det för glädje, glad att jag är arbetslös. Min älskade syster som i mångt och mycket är min rak motsats, har såklart ett jobb och en unge så för henne är sovmorgon i stil med att vakna runt 8-9 tiden. Märkligt nog finner jag mig själv av att vara lite avundsjuk. Men det är också skönt att kunna ligga och dra sig ibland, att kunna vara upp tills månen börjar tyna bort och sedan sova tills man tror att solen är på väg upp men den egentligen är på väg ner... Mina dagar där man längtar tillbaka till arbetslöshetens lata dagar, kommer också.

Men nu är det mitt på söndagen och jag har varit igång sedan 9-10tiden. Igår, i en släng av en allvarlig impuls-attack så drog jag med sista bussen in till Tornby köpcentrum och förärade Rusta med ett besök. De säljer nämligen "Kettlebells" på 4 kg för 140-150 kr st. Jag köpte den och en Exertube som jag sedan använde för att köra ett stenhårt pass (i hela 8 minuter) på kvällen. Det kändes skönt och jag sov jättegott!

Nu på morgonen är kroppen stel och öm men solen skiner som en vårvinterdag i Mars uppe i Pite. Det är sådana gånger som man saknar; 1. Snö, nog för att bli skoterföre 2. Skoter 3. en ordentlig is på sjöar och vattendrag. 4. Mamma, som kan göra polarmackor med prickikorv och äppelskivor med varm choklad.

Idag så ska jag ut och gå, trots min onda fot. FNH fixade framdäcket på min cykel i förrgår men jag har redan ont i röven efter att ha cyklat sammanlagt 15 minuter på 2 dagar. Så jag skippar nog cykeln idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar