måndag 20 februari 2012

Promenaden

Jag gick ju ut på en promenad igår, var ute i 55 minuter och gick nästan 5 km. Under promenadens gång tog jag några bilder med min mobiltelefon. Den första bilden är på en gammal, kär fågelholk för oss som träder in i skogen. "Här bor kärlek" och man myser åt tanken att där inne ligger det snart några ägg som kärleksfullt ruvas av mamma och pappa fågel.


Förra våren så gjorde dagisbarnen i området en alldeles egen konstutställning i naturen och dessa är en av många konstellationer som fanns runt om i området. Eller som min FNH påpekade: "Det är såhär fåglar bor i korridor".

När jag svänger in på 5km spåret så möter jag på denna filur som någon byggt upp och bara lämnat vind för våg. Jag lät en kille springa förbi först, bara för att vara på den säkra sidan. Vem vill bli attackerad av en vild snögubbe mitt i skogen? Inte då jag!

Den var ganska harmlös, nästan sorglig på lite närmare håll. Stackarn håller på att smälta, till min egen stora glädje. Detta gott folk, det betyder att våren är på väg hit!

Jag har ju under loppet av många år, snokat runt bland andra bloggare och snappat upp dittan och dattan och en hel del däremellan. Jag blev som inspirerad av några och planerar att vara lite "materialistisk" i mitt nästa inlägg som ska handla om "Mitt sämsta köp år 2011". Där tänkte jag, precis som den tänkta rubriken så tydligt beskriver, presentera fjolårets sämsta köp. Eftersom jag är en fattigkapp så blir det inte helt oväntat ett ganska kort inlägg. Konceptet med flera, korta inlägg passar turligt nog de flesta bloggläsare som hand i handsken om jag har förstått rätt.

"- ooooh shiiiiiinyyyyyy! Q_Q"

Tillägg: Som min syster påpekade när vi talades vid är ju att ni kan notera shortsen på grabben på spåret. Jupp, våren är på gång i Linköping. Det var någon plusgrad vid tidpunkten och det är bara en tidsfråga innan all snö är borta och jag kan börja sitta ute och måla! Som jag längtar.


Peace! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar