söndag 26 februari 2012

När nattugglan är på besök

Nattugglan är på besök och skrämmer bort John Blund rätt så effektivt för stunden. Jag har lingonvärk och är pigg som en nötkärna. All känsla av besvär kan bero på att lingonveckan började igår och att jag mest legat och slöat hela dagen. Sova på dagen är inget bra recept för en god natts sömn...

Det blir som om allt vill stanna upp. Man fryser trots att det inte är kallt, man orkar mindre, vill inte äta och man rör helst inte på sig- för hur man än gör så är det obehagligt och tokigt. Dessa dagar när det känns som att mitt skinn är för trångt och skaver i varje osynlig söm eller skallen är på högvarv, tankarna skenar iväg som en slipmaskin innanför kraniet för minsta lilla skitsak.

Så här sitter man, 02:38 och har precis kört en mil på Crosstrainern till en actionfilm (hard rain) med Christian Slater. Jag älskar Christian Slater. Tänkte lägga mig och läsa lite Iform och hoppas att lite slöläsande får hjärnan och kroppen att varva ner och finna ro med varandra. Jag vill sova för jag vill komma upp tidigt imorgon men det blir ju inte alltid som man tänkt sig.

Fy fan vad livet är bra ändå!
Allt är så jävla perfekt. ;)

Fridens liljor gott folk! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar