onsdag 22 februari 2012

Pew pew pew...

Vägde ca 0.5 kg mindre idag än igår vid samma tidpunkt. Märkligt det där med hur kroppen reglerar sina vätskedepåer... med ibland rätt stora variationer dessutom. Jag undrar hur stor del av de där "förlorade" 0.5kg som är fettfrånfall? Förmodligen inte så mycket, tyvärr.

Så idag har jag varit ute på stan och gjort bort ärenden och sedan gjort en storhandling av saker ja behöver + kattmat, för att klara mig utan att besöka butiken på någon vecka. Detta är en strategi som ingår in min plan att börja med LCHF-kost. Inspirerad av en av mina väninnors duktiga son, så har även jag numera ett godis-stopp! Jag tycker att det går bra än så länge (tredje dagen nu).

Det är nu ni får ge tips på billig LCHF-mat som inte innefattar bacon eller charkerivaror i allmänhet.

"Det avrunna fettet som bildas vid stekning av bacon innehåller ungefär lika mycket nitrosaminer som den stekta skivan. En stor del av de flyktiga nitrosaminerna förflyktigas med stekoset, och därför är det viktigt att man har god ventilation vid stekning.

Genom att blötlägga baconskivorna en kort stund innan man steker kan man minska halten av flyktiga nitrosaminer." -källa


Ciao! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar