lördag 25 februari 2012

Så är det helg...

Detta år bli en plugghelg för det har då inte blivit mycket av det under sportlovet. Men innan dess måste jag städa klart i vardagsrummet vid mitt skrivbord så att man får någon ro. Igår lagade jag en jättegod kycklinggryta, såsen blev väldigt mumsig. Satt där i min ensamhet och gjorde något så ouppfostrat som att slicka såsen från tallriken efteråt- för att den var så jedrans go!

Idag ska jag göra köttfärsbiffar, men utan ströbröd. Får se hur det går. "åt helvete" säger nog en del. Själv är jag ju ingen hushållskemist så jag vet inte riktigt vad ströbrödet har för uppgift. Hindrar att allt fallerihop som en sladdrig, imploderande hög med kött och lök?

På Tisdag blir det inget pluggmöte med C, jag får plugga själv. Har iofs en känsla av att jag får mer gjort då, även om pluggmöte är mycket roligare.

Så idag skall det studeras och noteras tills både ögon och bläckpenna blöder.

Tjing! // Jean

Follow my blog with Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar