lördag 25 februari 2012

Ett citat jag ofta tänkt på den sista tiden.



Before you diagnose yourself with depression or low self esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounding yourself with assholes.

- William Gibson




Jag gick ut på en liten promenad idag. Det är nämligen vår i Linköping, solen har lyst lockande hela dagen. Den lilla snö som finns kvar gömmer sig på skuggiga platser och i små, små snöhögar här och var. Jag gick till min pojkvän på andra sida bostadsområdet för att få kramas lite och på vägen dit så såg jag en man i min ålder stå och kissa mot en av garageväggarna. Hemlig, hemlig, så ingen i husen kan se, men helt öppet mot oss fotgängare cyklister och biltrafiken. Jag kände mig lite pryd för jag fann det otroligt motbjudande...men sen mindes jag att jag nog bara är avundsjuk. Penisavund. Så där vill ju jag också kunna göra, även om jag kanske inte skulle göra det mot en husvägg som en hund.

Må fridens liljor kanta din väg // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar