måndag 7 maj 2012

En jävla massa gnäll...

Jag vill inte spegla mig i andra, det är ett av mina problem. Kommer alltid att vara ett av mina problem.

01:00 och jag fasar inför den kommande veckan. Utöver de tvåproven som jag är övertygad om att jag inte kommer att klara /för man måste plugga för att kunna klara prov/ så fyller även min pojkvän 30(!!!) år!!
Detta är ju negativt som fan, nu är jag inte längre ihop med en 20åring, utan snart en medelålders, vuxen, mogen, ansvarstagande gubbe!! ;) Och allt händer såklart över en natt...
Mellan lödag och söndag, mer exakt.

Nä men det ska bli trevlvigt. närmaste släkten och familjen kommer ner till oss och vi kommer att fira med god mat. Är det något hela hans fmailj verkligen brinner för så är det att avnjuta god mat, mycket och länge. Vilken tur att det är ett av mina favoritintressen också!

Tyvärr har jag ju inte varit speciellt kry under slutet av april- början av maj. Förkylningen tätt följd av trötthet och illamående. Eftersom träninge uteblivit så är jag otroligt rastlös, det i sin tur inebär "lättretlig" och "överkänslig" och allmänt pillrig...

Jag vill, trots det enormt vackra vädret- helst bara dra ett täcke över mig och ignorera omvärlden i några dagar. Tyvärr så går inte det...inte alls.

Så, bara bita ihop.
Helgen blir iallafall trevligt,
men jag kommer att känna mig som en urvriden disktrasa....en gammal och sur sådan.
Hah!

Sån är jag... // Jean

01:06 Uppdate

En spindel (kärrspindel- google it!) på nån cm sprang just över mitt nakna lår när jag satt i sängen med min laptop. Kattfan ligger precis brevid mig men gör ingenting för att rädda mig!!! :<
Blev såklart ett väldans viftande och den försvann skräckslaget (nästan lika skräckslagen som mig) in under bäddmadrassen...

Nu sitter jag i mörkret och det kliar över hela kroppen. JAG är normalt inte rädd för sprindlar. Det är jag som brukar rädda tjutande, gråtande pojkvänner och kompisar från alla möjliga insekter, möss och spindlar.

...men kärrspindlar BITS, de bits HÅRT!! :(
När inte ens kattfan vill bråka med dem, då vet jag att jag inte hellet vill det

*heurrrr* Så...nu ska jag alltså sova?

_(o_O)_

"Jag har ett monster under sängen"...Litterally.
Detta gott folk är baksidan med att bo "söderut".
Här är spindlar stora som enkronor något som ses som "litet". Klicka på länken så sammanfattar bilden det hela rätt fint.

Men en spindel som kärrspindeln, om den nu skulle få för sig att faktiskt bosätta sig i mitt sovrum, uder sängen och får ett stadigt flöde av mat- så snackar vi om en spindel i mått av nån dm. Yes....

Varför ska en av sveriges enda två inemska arter som är giftiga och har käkar starka nog att bita igenom en människa hud - bosätta sig i just i mitt hem? Har jag ett kärr i sovrummet eller? Imorgon ska jag dammsuga. 


1 kommentar:

  1. Var det en sån jag hade tagit ett foto av förra hösten?
    Dammsuga är ju helt klart bäst, skulle jag också ha gjort. Hoppas att du hittade den ;)
    puss och kram

    SvaraRadera