tisdag 1 maj 2012

Men ojdå!

Tjockis kan du ju vara själv, en ful sån dessutom! :P
Du vet, inre skönhet etc. Herregud, vissa människor.

Du hattar fram och tillbaka- ena stunden tycker du bara synd om dig själv och gör alla andra till dine fiende, nästa stund ber du alla dra åt helvete. Jag skrev en kommentar inte fylld av hat utan medlidande utifrå DET DU SJÄLV SKREV- jag uppmanar ingen att sluta blogga om de inte mår dåligt av det- vilket du vevrkar göra. Häxjakt? Jag vet vad jag tycker, men försöker se saker från flera vinklar, sådan är jag.

1. Du är den som bad om andra mammors åsikter i en fråga- sedan kallade du de som inte tyckte som dig, för dåliga mammor, sen kunde du inte hantera att de inte uppskattade det något vidare. Alla utom du kunde lämna just det bakom sig. Jag är väl medveten om att saker sker bakom kulisserna som du ite vill dela med dig av på bloggen- men sluta whina och peka fingrar mot fel folk.
2. Du drog in folk som inte hade med saken att göra.
3. Du tror så mycket men vet så jävla lite. Säger det en gång till: vi som inte varit anonyma men sagt vårt- (i mitt eget fall vet jag att jag även kommenterat positiva saker- dvs inte bara sökt bråk) har väl ingen anledning att plötsligt börja kommentera anonymt på din blogg om skitsaker? Såsluta peka ingrar kors och tvärs du slår ju snart knut på dig själv människa.
4. Såt fast vid att alla får tycka som de själva vill, för det är ju det vi alla gör. Men precis som du blir arg på mig och mina inlägg (som jag ser som självförsvar- minst lika mycket som dina) så har jag och andra samma rätt. Våld öder mer våld så fortsätt boxas, det betyder inte att folk slutar boxa tillbaka. Tyck vad du vill, det är du som får för dig att "Tycker inte som mig = Hatar mig".
5. Jag har inte kommenterat en enda gång sedan du bad mig att sluta- Men denna gång tyckte jag att jag kunde visa att jag är en människa. Men du gör ju exakt det som du själv sa att andra gör. Vrider och vänder och tolkar saker till det jävligaste. Ibland måste man backa, jag backade- men jag backar inte nu för du är den som är ute på hal is. Jag VET att jag lämnat positiva kommentarer...synd att du inte verkar läsa dina kommentarer.

Kan inte bry mig mindre angående om ni mammor proppar era barn fulla med socker eller blir avtända av olika smeknamn i sängen :P Men jag blir uppriktigt jävla förbannad när jag ser hur du härjar med folk.
Ser inte varför jag inte ska kunna härja tillbaka. Trista är att du låter en persons härjande gå ut över andra personer.... Dra inte in min syster eller hennes familj i din skit. Jag står ensam för det jag skriver eller någonsin skrivit till dig. Jag var uppriktig i mitt medliande och nu är jag uppriktig i min avsky. Tyvärr är ju saker inte svart eller vitt.

Over and out!
--------------------------
Men valborg då? 

Dagen var väl lyckad men slutade lite märkligt.
Min särbo tappade nämligen bort sin telefon och jag fick gå hem ensam genom Rydskogen och det var sisådär lagomt trevligt. Nu är jag ju envis om att Ryd är heeeeelt okeeeeej pleeejs att bo på, men jag ogillar alltid när det är en stor ansamling med fulla människor på en liten yta. Speciellt då 90% är studenter och övriga är minderåriga. Men jag överlevde, uppenbarligen. Var inte ens nära på att bli mördad eller rånad.

De såg väl helt enkelt på min blotta hållning att denna brud bråkar man inte med ostraffat!!
The avenger var precis så bra som vi förväntade oss + ännu bättre. Jag gillar INTE 3D dock.
Glasögonen satt dåligt på min tjockisnäsa.

Nåväl.
Det var en trevlig kväll....

Hoppas alla där ute fick vad ni förtjänade ;D
Kram // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar