torsdag 17 maj 2012

Underbara liv...

  

Eller som det stod på cellprovtagningens-bussen somstod parkerad i Ryd idag - Underbara underliv!
Kommunen gör en storsatsning och ha ordnat med en buss som kör runt mellan olika ställen i Linköping där de står vissa dagar, en viss tid- dit alla kvinnor mellan 23-60 är välkomna att komma och ta cellprov från underlivet- HELT GRATIS! Dit var jag idag efter att både pojkvän och C påpekat hur bra det är...

I förrgår köpte jag min första, alldeles egna gräsklippare och idag klipptes gräsmattan. Känns underbart, även om det hastiga inköpet mer eller mindre sprängde min ekonomi för denna sommar. I förrgår blev det även lunch på Kina thai i Ryd, tillsammans med killens föräldrar och broder...

Igår drog jag in till den stora staden (promenerade faktiskt) och mötte upp C på skolans bibliotek där hon ordnat fram ansökningsblankett inför ht12 och jag passade på att anmäla mig för prövningen i Augusti. Sen gick vi tillbaka till Ryd och det blev en väldans massa prat...

Jag glömde bort att jag glömt bort att äta. Så jag gick hem till pojkvännen och utkrävde en del av hans middag och sedan somnade jag där. Jag orkade inte gå hem till mig. Tror aldrig att mina föter värkt så mycket som igår.

Men ja, här är det då sommar.
- Har löven slagit ut? Ja, på alla träd utom de äldre som är lite långsammare.
- Har det snöat eller arit minusgrader under senaste 2-3 veckorna? Nej! Bara plusgrader...
- Klippt gräsmattan? Ja, och många av mina grannar har klippt den redan 2 eller 3 gånger.
- Badat? Nej. Men badsäsoongen börjar den 26;e här i Linköping. Det är bara någon vecka dit!

Här kommer lite bilder från min promenad in till Linköping. Ryd är som Öjebyn är för Piteå- men mycket närmre. Ryd till Linköping alltså. Men ändå ryms det en sådan härlig natur men även en kulturell miljö där emellan.










2 kommentarer:

  1. Det var väl på tiden! Med gräsklippare =)
    Skönt att kunna gå ut och klippa precis då man själv vill och behöver. Vilken frihet du fått ;)

    Wow, vilka fina foton du tagit! Jättevackert!
    Får ju sådan lust att komma dit och fotgrafera ;)

    Här är det skolledigt i dagarna fyra ;)
    Puss och kram <3

    SvaraRadera
  2. Linköping är en fin stad :D Alltid hittar man något för kameran. Är jättenöjd med gräsklipparen. Hade sådan tur att H´s föräldrar hade vägarna förbi samma dag och de hjälpte mig med att hämta hem den. Äntligen ;D

    SvaraRadera