torsdag 3 maj 2012

Gådagens...


Här är bilderna från gårdagens underbara väder (18-20 grader med fläktande men milda vindar ). Himlen var hög och blå samtidigt som solen gassade på. Det var en befrielse när man passerade skuggiga partier på vägen in till staden. Bilderna är tagna på min väg mellan Ryd och innerstaden. Idag ser det ut att bli minst lika bra väder men de har utlovat kyla och regn till helgen så det gäller att passa på att njuta!




FYI, det är inte varje dag man ser mig i kjol... Men idag var det så fint väder och jag äger inga shorts. Tyvärr går ju merparten av min garderob i svart. Så det blev ganska varmt ändå. Stövlarna ska ju föpassas till vivntergarderoben men jag får skoskav av mina nya "dojjor" och ville inte börja bråka med mina fötter idag.

Här är det mer "water marble" på naglarna. En del blev okej, en del ser t som den där spyan jag pratade om. spyan ser okej ut men det hade kanske varit finast om det såg likadant ut på alla naglar (spya/vågor- antingen eller). Men övning ger färdighet!

Väskan som min far så snällt köpte till mig under hans resa tidigare i vår, som jag fick nu under påsk. Visst är den gullig? Den har perfekt storlek för att jag ska få med mig mina skolgrejer och en vattenflaska. Men de som känner mig vet nog att handväskor på det stora hela sällan är något jag är speciellt engagerad i. Men nu bad jag enkom om att han skulle köpa en till mig där borta. "Suprise me!" Tänkte jag. Och ja, med tanke på att gamla farsgubben knappast är mer insatt i sånt här än vad jag är så blev jag överraskad. Jag misstänker att hans lickvän kanske haft med ett finger under urvalet ;)

Det är kul att ha något lite finare (och färgglatt!) än den där svarta ryggsäcken som jag ägt (och faktiskt använt) sedan strömbacka-tiden. Nu kommer jag ju att fortsätta nytja min gamla ryggsäck ibland, ryggsäck är gudomligt när man ska handla/studera tunga saker. Ja, Strömbacka tiden är för er oinvigna - Gymnasiet i Piteå,  Dvs i mitt fall, ca tio år sedan och lite till....vem räknar? Inte jag, inte nu längre. 

Blombilden och träden alla högst upp är från ek-backen i Ryd och sedan är övriga bilder från Trägdgårdsföreningen. Denna plats är en helt underbar och populär park i anslutning till det centrala Linköping. Det är hit man ofta hör att LiUs festande studenter beger sig under bland annat Valborg. Det är tydligen även här som gymnaiestudenterna firar en del vid avslutningen.

Men parken bjuder på så mycket mer än en offentlig fest/mötesplats. Där kan man botanisera bland alla blommor, buskar och träd, ta ett fika eller äta lunch eller njuta i solen på någon av "ängarna". är jag gick örbi där så låg ungdomar i bara shorts och bikinis och solade. Folk låg på filtar och barn sprang runt och lekte.  Man kunde både höra och lukta sommar i luften...

Det var allt för denna gång.

Take care! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar