onsdag 30 maj 2012

Idag gäller det..

Idag ska jag göra Buddhist/hinduismprovet- som jag aktiskt inte klart en gång redan så ja, jag är ju enormt nervös. Å andra sidan har jag redan studerat för dett prov en gåggng tidigare- men utan läroboken och häftet från läraren- så jag hoppas att hjärnan sugit åt sig glite mer information så att jag kan ixa detta så att jag kan börja njuta av sommaren igen.

Skallen är helt mossig och mosig. Låg vaken till 1-2 tiden igår, ställde klockan på 9, men nog satte jag mig  upp, klarvaken- 07:00 på minuten. Nu har jag suttit och repeterat frågorna och svaren sitter för djupt inne. Känner mig fortfarande så osäker trots att jag kan "det övergripande" om båda religionerna.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och se om denna underbara drog kan få någon ording på de grå latcellerna.

------------------------

Det kändes bra! Jag spikade det inte- då en del ord i sanskrit var okända för mig- trots att jagg lät allt material som jag fått från läraren. Irriterande. Men jag skrev, ja g skrev utförligt på alla skrivfrågor och av #kan du dessa ord"- så klarade jag fler än de jag inte kunde. Sen finns det ju plat för error of comunication. Att jag missförstått en fråga och skrev fel sak. Men jag känner att jag har förmedlat det jag kan-och när jag lämnade provrummet så hade jag inte mycket mer att ge.

Jag är till 90% säker på att jag får godkänt. Det vore super om jag ick vv, men med tanke på de där rågorna osm jag vet att jag inte ens kunde svara på- så är risken för vg rätt liten. Tyvärr.

Känner mig som en ballong som all luft pysit ut ur. Nu ska jag bara softa, vänta på mina frön och planera min trädgård. Fira nationaldagen den 6:e juni och vävnta på att körsbären ska mogna...

Många karter i körsbärsträdet nu men innan de mognat och blivit ätbara så har ju fåglar och insekter gjort sitt med en stor del av dem. Detta år ska jag försöka mig på att göra sylt av mina körsbär. De är ju så goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar