söndag 6 maj 2012

Söndag...

Jag tycker att Californication är en såndär serie där jag kunde slutat vid säsong 1. För säsongen slutade på ett sätt som jag finner mycket tillfredställande. Men tyvärr ser jag att det har gjort 6 säsonget till.


Men jag litar på alla andra som sagt att serien äger. Jag får anta att det inte är en "Lost" (Serier som är skitbra men fortsätter för att mjölka ut vavrenda droppe och när den väl slutar så var det ingen som märkte det för serie var så jävla nedkörd i träsket så alla (utom fanbouz'n'girls) har för länge sedan slutat titta på den).

Sen morgon idag.
Butter är jag också.
Tänkte städa undan det där jag sket i att städa undan igår.
Sjukt sugen på att ta itu med uteplatsen men det är verkligen en såndär sak jag måste skjuta på tills efter proven. Måste hejda mig själv, snurra runt lite och hitta åt vilket håll jag ska springa.

Iallaal, haft myket att tänka på den senaste veckan. Många känslor och tankar. Mycket handlar om acceptans, tolerans, gränser och det där allra svåraste: När är det okej att bry sig och inte bry sig? Jag har många bekanta som aldrig bryr sig om något. Men självklart kan man inte bry sig om allt. Men bry sig är inte samma sak som att brinna för något. Att bry sig kan vara något så litet som att bara försöka förstå eller lyssna. Preis som den där femman/enkronorna du kanske lägger i rädda barnen-burken vid sidan av kassan varje gång du handlar.

Nä, just nu är jag mest bara fylld med egativa tankar och känslor.
Inte händer det så mycket i själva livet heller..
Sitter ju bara och pluggar och pysslar inne i mitt lilla hem.

Så jag får återkomma när "humöret" är på den soligare sidan,
tills dess önskar jag er en fortsatt trevlig helg!


// Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar