onsdag 2 maj 2012

Mitt i natta skriker katta...



Jag satt uppe till runt 4 i morse innan skolarbetet äntligen var färdigt och redo att skickas iväg. Måste bara slänga en stor, blöt, väldigt tacksam och kärleksfull puss till min älskling som hjälpte mig med att gå igenom min text. (ja, mucho fjäsko - men det förtjänar han och mer därtill -för jag var ganska frustrerad och svår där runt 2-3 tiden). Han hade med all säkerhet roligare saker att göra än att läsa min tråkiga text om kärnkraftverk och elbilar och dessutom stå ut med mina sämre sidor som framträder extra tydligt under stor press och stress.

Att få låna någon annans ögon är guld värt när man suttit med samma text själv i 4-5 timmar  sträck. Jag blev som helt besatt när jag väl satte igång. Det var jättehärligt på sitt sätt, jag kände mig engagerad. Men efter 9 timmar och tre koppar kaffe och knäckebrödet var slut så var jag så _jävla less_ och allt utom lätthanterlig för omgivningen.  Tacka fan för att man bara bor med en katt. Sen ångesten när man väl skickat in arbetet...ingen återvändo!
 
Idag ska jag till samma lärares lektion för att titta på trädskador. Inte för tt fjäska men hon är en av världens (elelr iallafall Liköpings) bästa lärare. Jag inte riktigt vad det innebär att labba med träskador, kanske att vi ska kolla just på skador som kan åsamkas på trä? Det låter ju jätteintressant, biolog-wanabe som jag är.

Jag sov otroligt oroligt. Det blir sådär att man bara snurrar och suckar och sneglar på klockan och räknar timmarna och just innan klockan ska ringa känner man att John blunds sömnpulver börjar kicka in. Bara upp och fräscha upp sig med en dusch och rena kläder.

Väderrapporterna har utlovat 20+ grader idag! Så det blir att promenera till och från skolan idag. blir i runda slängar runt 8 km eller så.

Härligt, härligt!


 Lekte med tekniken "water marbling" som var rätt enkelt när man får till det men lika enkelt blev en nagellackskatastrof i nivå med tjernobyl i mitt eget kök. Dessa naglar blev väl rätt okej. Allt som påminner om rengbågar och godis är okej. Övriga naglar påminde mer om hur nyan-cats´spya skulle kunna se ut (ja jag vet, mind blowing!)....så jag skonar alla er där ute (och mig själv) från att lägga upp bilder på dem.

Sköt om er! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar