fredag 4 maj 2012

Varför? Varför inte?

Alla jag känner (med viss överdrift, men det är nästan sant ändå) ser på Californication. Jag har blivit rekomenderad denna serie säkert tusenhundratjugo gånger under det senaste året. Jag har inte sett ett enda avsitt sedan serien började sändas 2007....

Igår hände det. Jag storknade, jag tjöt, jag rodnade, jag äcklades....
Jag såg Californication- avsnitt ett. VARFÖR LYSSNAR JAG ALDRIG PÅ FOLK?!

Det är en jukt bra serie, ville bara berätta det.
Mycket naket så ni med barn kanske ska spara på att se den riktigt sent på kvällen..
Men klarar ni att se true blood och game of thrones så äre lugnt ;)

Sen kom min Hoya pubicalyx "Chimera" (mer känd som Royal Hawaiian Purple men vill återgge namnet som säljaren lade ut den under) idag! Jag tog en paus från studerandet (och datorn) och drog in till Myrornas i stan. Där fyndade jag några söta amplar (till min framtida H.bella och ampelliljorna) och snygga krukor. Jag fick hålla i pengarna för att inte börja spendera på en massa andra, underbara fynd!  Om man ändå hade en bil...

Det hade regnat när jag gick ut. Hela förmiddagen var det jättesoligt och varmt. Det var en speciell doft när man kom ut i det fuktiga vädret. I staden på stora toget stod stånden i vanlig ordning uppslagna under Folke Filbyters övervakande blick. Just där man gick av från bussen stod några och gjorde brända mandlar på plats. Kan ju säga att man stod och njöt lite extra av alla härliga dofter....

Jag gillar regn, speciellt de där korta, ljummna duscharna som snabbt åtföljs av solsken. Luften blir för en kort stund alldeles ren och fylls på nytt upp av tydliga, starka dofter.

Ciao, belle ragazze e ragazzi! 


// Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar