tisdag 13 mars 2012

Approppåppop

Åh, apropå motvinden i förra inlägget. Det mins jag så fint när jag jobbade inne i stan i Piteå men bodde i Öjebyn (längst-borterst möjliga) och varje morgon klockan sex- halvsjutiden så cyklade jag 7 km in till staden i motvind. Klockan 16 någonting så var det dags att cykla hem igen, i motvind. Men det var bra motion! Aldrig varit i så bra form som då. Så mitt tips är att skippa bilen så långt man kan och faktiskt använda kroppen för att ta sig fram.

Om nu ingen snor cykeln eller framhjulet (som förra sommaren) så tänker jag använda cykeln mycket denna sommar. Förra sommaren uteblev många av våra planerade sommaräventyr just pga att vissa människor inte kan skilja på ditt och mitt från sitt i samma veva som jag skadade foten och utforskning av Linköpings yttre gränser och utflyktsmål blev svåra att utforska.

Nåväl, efter regn kommer solsken!

Må gott! // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar