fredag 23 mars 2012

Plötsligt slog det mig..

Var har jag gömt baddräkten?

Den har hängt och slängts och stoppats undan och packats ned. H*n fick följa med en sväng både till Söderhamn (såg att någon på AB utnämnde Söderhamn till världens tråkigaste stad) och Piteå (staden med den bästa sommaren!) förra sommaren men h*n blev aldrig utnytjad (ja, mina badräkter blir utnytjade).

Denna sommar tänker den användas, men först måste den hittas åt!

Jag vet att ni är många där ute, damer likt mig- som är blekfeta med betoning på ...blek och fet. Men denna sommar vill jag att ni slutar tänka på andra och börjar tänka på er själva! Klä på er en baddräkt, eller ännu bättre, en bikini och fläk ut er på stranden, i badhuset, på bryggor, i hamnar och vikar. Bilda en mindre skärgård av ölandskap ute på stränderna.

Gör det för er egen skull och skit i alla andra. Ja du är blek, ja du är "fet", ja folk kommer att glo ögonen ur sig (men förmodligen inte så mycket som du fått för dig), och ja om de inte gillar det de ser så kan de titta någon annanstans. Du behöver inte visa dem någon hänsyn eller nåd! Reclaim the beach damer och självklart även herrar.

Själv är jag lite illmarig och därför är bara blotta tanken av att min blekfeta närvaro på allvar skulle störa någon - något som gör mig ännu mer sugen att beträda strandens heta sand med hela min kropp! Där ska jag skrida fram i all min blekfeta och håriga uppenbarelse för alla att beskåda. Jag är övertygad om att historier kommer att berättas om mig från mor till barn, spridas som en varningens ord mellan generationer. "Mins ni de där sommaren på stranden.....2012?".

Jag är även ganska övertygad om att de flesta faktiskt inte bryr sig ett skit, kanske inte ens noterar mig. Hur mycket folk faktiskt bryr sig är något vi människor är experter på att förstora upp i sinnet...

Så om sommaren är varm och skön, slösa inte ännu ett år på att gömma och skämmas över din kropp. Njut av bad och sol ...det är iallafall vad jag tänkt göra denna sommar.
Vad är dina planer?

Peace // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar