måndag 5 mars 2012

Ny vecka...

Det blev att jag sket i förra veckans bloggtriss, den om schlager, glitter och glamour. Inte riktigt min kopp med te. Hade väl någon idé men ...mjeh.

Ägnar mig åt att plugg, träna, sova och äta ordentligt. Igår gick jag 2 mil på crosstrainern samtidigt som jag tittade på fyrans söndagsfilm Wallander. Jag tänker hela tiden på att jag om en månad är uppe i Norrbotten, det ska bli så roligt men också stressigt gissar jag. Oroar mig såklart, oroar mig för att åka på en rejäl förkylning.

Tenderar att göra det under perioder med stress på denna nivå- mycket med studierna att fungera på, det ekonomiska, resan. Sen ska även min älskade särbo resa utomlands i samma veva. De kommer att få jättekul men självklart kommer jag att oroa mig. Man kan störta i havet med flygplan, rånmördas, dö av bakterier och tropiska sjukdomar...okej? Största riskfaktorn för egen del är just träningen. De flesta som någon gång börjat träna efter ett långt uppehåll känner nog igen sig i risken att man lättare blir lite sjuk då. Jag försöker ta det lugnt, lyssna på kroppen.

Imorgon är det plugg-träff på skolan och det ska bli kul. Idag börjar jag om igen med min tränings och mat-dagbok. Kommer inte att skriva ner gojset här i min blogg. Nä, riktigt så roligt ska vi inte ha det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar