fredag 16 mars 2012

Jerry Springer

Klockan är 01:53 och jag kan int somna så jag försöker gå lite på crosstrainern. Jag flippar med tvdosan och hamnar på en kanal som visar Jerry springer show. Det kändes först lite pinsamt, jag mins att jag tyckte att det var underhållande på ett lite förbjudet sätt som tonåring så jag låter det vara på...Kanske det blir lite drama. Nope, jag känner det inte. Det känns sorgligt, som om Jerry bara gått ut på gatan och plockat upp uteliggare eller pensionärer och gett dem pengar för att låtsas agera på scenen.

Efter en stund känner jag att det är lite lamt, Jerry är rätt tyst av sig och allt som händer på scenen är att männen blåser upp sig och ska se hotfulla ut mot sina ex som dumpat dem för någon annan som också står där på scen och provocerar med märkliga kommentarer. Man undrar vad de slåss för... Männen börjar blotta sina kukar för publiken och publiken håller på att på ett irriterande tjatigt sätt att kommentera dessa. Håna dem uppe på scenen för dittan och dattan.

Sen börjar plötsligt damer i publiken att visa sina pattar- för att få pärlband från Jerry springer. När 5 kvinnor under loppet av färre än 5 minuter ryckt upp tröjan under tjut och jubel (men vi får bara se pixlar) så kliver jag av crosstrainern och stänger av tvn. Det är inte som jag mins det...

Jerry Springer show är inte längre speciellt kul, knappt provocerande. Det har blivit så tråkigt så de måste ta till "sex säljer alltid-knepet". Då är det fanimej illa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar