fredag 9 mars 2012

Fläskkarré....

Äntligen fredag! Det betyder att imorgon är det lördag och då drar jag och min FNH till en polare inne i stan för att laga god mat och se på film tillsammans. Detta är alltid trevligt.

Köpte en billig benfri fläskkarré på hemköp är om dagen. Insåg igår att "nu måste jag nog tillaga den...annars blir det inget" så sökte jag upp ett "recept".

....klockan 2 inatt kunde jag ta den ut ur ugnen ^_^

Det blev en honungsmarinerad fläskkarré och den blev faktiskt jätte-jättegod. Men ja, min ugn är småkass. Haft stora problem när jag skulle göra fudgetårta och kladdkaka. Måste köpa en termometer tror jag. Det var kul att testa på någonting nytt. Det ska bli fler gånger.

Laga mat är kul, baka likaså- men ändå är startsträckan så lång och allt för ofta misslyckas jag å det grövsta och då blir det inte så ekonomiskt motiverat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar