torsdag 1 mars 2012

Prov!! *bleärgh*

[08:54]
Så idag är den stora dagen för denna månad- Prov!
Sitter och väntar efter en sen uppesittar-pluggkväll hos pojkvännen.
Vad väntar jag på? Att bussen ska komma och föra mig fram till klassrummet innan all information och fakta pyser iväg!

Malhusianska...
Tänk öl...öl...öl...
Öl i en liten röd stuga....
Ungefär så går min skalle just nu på högvarv om helt knasiga saker. Malhusianska har något med digerdöden att göra, exakt vad har jag förståss glömt bort ;) Men det viktiga är att jag mins ölet i huset som blev en marsian...

Igår var jag på NKn och tittade på mina kindceller, rödlöksceller, vattenpest och infusorier (små toffeldjur, klockdjur och annat göttigt som förmodligen skulle kunna ge mig en ordentlig magsjuka). Nu är allt jag kan tänka på hur gärna jag vill ha ett såntdära mikroskop. Den skulle kunna underhålla mig i dagar, kanske år! Egentligem borde jag fokusera på nästa måste- att lära mig mikroskopets alla kroppsdelar såsom "revolver", "okular" och "kondensor". + allt det där om atomer och the big bang och allt som hände sen.

...mindre kul.

Må väl, glöm inte att äta frukost!

// Jean

[11:12]

Så var han tydligen sjuk även idag...
Som tröstpris gick jag till cafét på berget och drack en kopp het choklad och åt årets första (och sista) semla. Yey, tre-fyra dar till av prov-ångest och vånda, men det är även 3-4 dar (eller en vecka läste jag nu) till att öka chanserna för vg eller mvg istället för en svag godkänt ;)

Så all stress och pluggpanik det sista dygnet var i onödan men uppfylde kanske sin del ändå. Ja, jag vet att man får skylla sig själv om man sparar allt till sista stund men det är sådan jag är. Det är någonting inbyggt i mig. Jag ser det men jag kan inte påverka det mer än du kan förändra din ögonfärg- ungefär så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar