måndag 19 mars 2012

Tvärsöverfolket....

Ja fy för dessa människor som inte tyck och tänk som mig! De ska bara vara tvärs över och göra raka motsatsen till hur jag och alla andra vill göra saker och ting och detta stör ju mig. Det är därför jag kalla dem för tvärsöver. Så att de vet att de inte riktigt är som alla andra, att de nog tyck och tänk sådär konstigt för å va lite speciella. De gör de nog för att jävlas rent av. Ja, de är nog rent av ute efter att provocera tror ja! Det kan ju inte bara va så att vi tänker och tycker olika...

För rätt är ju rätt och fel är ju fel. Det vet ju alla...ja utom de där som ska va så jävla tvärsöver Vi vet ju vilka de är. Tss tss tss....Ja ja säg då det, de e så typiskt det där tvärsöverfolket.

De är ju så schöhnt med folk som håller med och är lätta och enkla, slätstrukna och alltid tyck som mej. Det är ju som bekvämt att få svart på vitt att man tänker och tycker rätt och får medhåll när man tyck nått är fel och galet. Roligast är det när nånstackare tyck fel och vi i kör kan säga "Nej, nu är du bara tvärs över lilla du!".

Nä fy för tvärsövertanter när man kan va en dö fisk som flyter med strömmen istället.
Liksom...Slut stret emot och flyt på!

// Jean

6 kommentarer:

  1. Precis :) Tummen upp till dig Jeanette :)

    SvaraRadera
  2. Varför måste du alltid göra inlägg på det du stör dig på i min blogg?
    Det är ju faktiskt rättså uppenbart att du reagerar, läser och stör dig på MINA ord? Jag får inte skriva vad jag tycker och tänker, men du får? Vad är det som säger att det är ok? Jag vet fortfarande inte vad du gör inne på min blogg? Du och bruden här ovanför + ett gäng till är såna som inte ens behöver läsa en rad, inte ens lämna en kommentar, oavsett om det är bra eller dåligt. Så en gång för alla: Lämna mig ifred. Låt mig få använda mina egna ord. "Tvärsöverbrud" var ju riktat till någon du inte ens känner. Och med tanke på bakgrunden till denna kommentar så var det fullkomligt normalt att kalla henne för det. Varför reagera på något som du inte har en susning om? Jag kallar inte alla för tvärsöverbrudar. Jag är glad om folk har en annan åsikt än vad jag själv har. Det är ju därför jag ställer frågor i min blogg. Men du verkar bara haka upp dig på petitesser och bara måste blogga om det.

    Du lekte fredsmäklare för en månad sen. Så du och de dina som fullkomligt hatar mig; sluta läs och sluta lämna kommentarer. Visst känns det ganska vettigt? Du känner inte mig för fem öre. Så sluta dumförklara mig och sköt ditt så får jag SNÄLLA fortsätta sköta mitt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver om mycket jag stör mig på, det är ju sådant man har bloggen till? Att sprida åsikter? :)

      Inte en skit skulle veta (utom ett ytterst fåtal) att detta handlade om dig (vilket jag absolut inte tänker påstå att det gör) om du inte kommenterade det. Detta inlägg är snarare en satir- där jag inspirerades av ditt svar åt en anonym (den enda ditills) som inte höll med dig av flertalet kommentarer i ett inlägg. Alla är alltid irriterad på någon som är tvärsöver och alla är någon gång en kärring mot strömmen.

      Klart jag läser och reagerar på det folk skriver i bloggar jag läser, det är ju öppet och fritt för alla att ta del av. Det blir ju en del av min "vardag".

      Du skriver ju uppenbart vad du tycker och tänker, och det gör ju jag också. Jag läser för att jag tycker att din blogg på många sätt är intressant. Varför tjejen ovanför läser den eller tex modern till kusinen till ditt barn läser den får du fråga dem. Det är just den där attityden jag ogillar- att du gaddarihop folk. JAg och tjejen ovan är bekanta men det är ju inte som att vi sitter och tisslar och tasslar till vardags. Hon råkar hålla med mig i vissa åsikter, hon håller inte med mig i vissa åasikter också ;) jag är okej med det.

      Tål du inte att folk tycker annorlunda så ska du ju inte fråga frågor. Vill du inte veta att folk gör annorlunda så ska du inte ställa frågor. Kan du inte vara trevlig så kan du inte förvänta dig det tillbaka. Folk tar till sig och tar åt sig av det DU skriver, precis lika mycket som du verkar ta till dig och bli arg/ledsen av det JAG skriver.

      Du riktade tvärslverbrud till den anonyma tjejen. Känner du henne? Efterosm hohn delade åsikter med en tjej som är min vän, som senare kommenterade. Alltås ta mig inte fel nu, att bli kallas för tvärsöverbrud är inget jag tar som kritik. Tvärsöverfolk behövs.

      Vad var bakgrunden till hennes kommentar? Jag tyckte om hennes kommentar men har inte en susning om vem hon är. Du kan dock vara säker på att jag aldrig- inte med mening, skulle skriva i någons blogg som anonym. Jag står för det jag tycker.

      Jag lekte inte fredsmäklare, jag tyckte hela grejen för en månad sedan var beklaglig och en riktig soppa. Åter igen, jag sitter här i Linköping och talar och tänker för egen del. Du får snällt tåla att jag fortsätter läsa din blogg (jag kan sluta ge (positiva) kommentarer). Ja, vi känner inte varandra och så lär det ju nog förbli :)

      Radera
    2. Funderade på dessa rader en stund:
      "Så du och de dina som fullkomligt hatar mig; sluta läs och sluta lämna kommentarer. Visst känns det ganska vettigt? Du känner inte mig för fem öre. Så sluta dumförklara mig och sköt ditt så får jag SNÄLLA fortsätta sköta mitt!!"

      1. Jag HATAR inte människor för att de är annorlunda mig, jag hatar inte dig. Jag hatar inte folk som inte tycker eller tänker som mig. 3. Jag har inte lämnat några otrevliga kommentarer. 4. Du är den som avgör vad man ser är du skriver, så du kan ju inte komma med "du känner inte mig" när man har åsikter om det du skriver? Det är väl rätt underförstått att jag inte har en aning om vem du är ute i den riktiga världen. Förstår inte hur jag HINDRAR dig från att "sköta ditt". Du bloggar, du bloggar öppet, folk kommenterar och följer det du lägger ut om ditt liv. Jag har själv bloggat i snart tio år och skulle aldrig drömma om att BE folk sluta läsa min blogg eller kommentera om det inte berodde på ren, ren skär stalking eller att de lämnade kränkande, obehagliga kommentarer. Jag tycker synd om dig om det är såhär du känner, att alla hatar dig för att de inte är "med dig", att folk som inte gillar _allt_ du skriver (eller i mitt fall, beteendet mot en kommentator)kan dra åt skogen och sluta läsa. Det blir ju en jävligt jobbig sits. Ser inte hur mitt inlägg eller mina kommentarer på något sätt kan påverka ditt liv.

      Radera
  3. Jag skrev detta inlägg som en satir på hur folk ofta reagerar mot oliktänkande människor. Speciellt i grupper där den som tycker annorlunda är ensam om åsikten. En satir där nog många kan känna igen sig. JAG känner igen mig, i hur jobbigt det var är någon i en arbetsgrupp skulle vara tvärs över...Eller när man själv satt där och verkligen brann för motsatta sidan men fick skit för det och inte togs på allvar.

    En specifik hänselde /eller snarare kommentar/ blev upprinningen till detta men som sagt, vi har alla en "kärringen mot strömmen" i våra liv eller inom oss, som vi både hatar och älskar.

    Om någon påstår att jag är en som bara är tvärsöver så vet jag att jag uppfyllt en viktig roll bara genom att vara jag.

    SvaraRadera
  4. ja det är tragiskt hur vissa människor tänker, själv tycker jag det är roligt med olikheter :)

    SvaraRadera