måndag 19 mars 2012

Raketstart!

Idag ska jag till skolan och glo film och jag tänkte faktiskt vara så hurtig att jag går in till stan. Det blir ca 8 km tur och retur. Det känns ju lagomt sådär. blir inte supersvettig men det är ändå frisk luft och rörelse för kroppen. Köpa en Loka på vägen dit och kanske en snickers eller så.

Idag kom jag mig ut på rätt sida om tolvslaget. Klockan 9-10 steg jag upp, hoppade in i kläderna (Litterally) och skuttade ut i skogen. Men herrejävlar vad det blåser idag! Jag tvekade faktiskt över att gå in i skogen som är just vid ett flygfält så ni kan ju gissa hur det blåser och knakade i träden. Grejen är att der rasar träd här rätt ofta och mycket. Oroade mig aldrig över sånt där hemma när jag gick i skogen. Men jag bor vid "Östgötaslätten" och trots att vi är långt från havet så har vi en enorm sjö och massor med öppna landskap som skjutsar på vinden rejält.

Önskar att det kunde vara samma fart på vinden under sommaren. Jag har iallaall avverkat min andra promenad nu och det var samma sträcka men på lite, lit snabbare tid eftersom lövsamlandet uteblev. Men nästan en timme. Så nu ska jag moffa i mig ett gäng kokta ägg och kaviar och duscha mig!

Btw, jag har som mest gått ner några hekton varje dygn eller stått stilla, men från igår till idag var skillnaden plötsligt ett helt kilo. Jag blev jättepaff, var tvungen att väga mig flera gånger och kontrollera i listan där jag varje dag skriver ner vikten.

Jag vet inte vad som hänt eller vad jag har gjort. Även om det säkerligen handlar om vätskefrånfall så fattar jag inte: _varför_? Har ju druckit normalt med vätska. Men jag gissar på att kroppen behövde sin vila och återhämta sig lite. Har stått på en "platå" under hela veckan innan. Kanske min nya rutin med morgonpromenad + att jag börjat dricka grönt te gör sitt?

Ciao // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar