lördag 17 mars 2012

Träning!

Här är mina kettlebells som jag köpt på Rusta för en rätt så billig peng. 8 och 4 kg står det klart och tydligt på dem. Som du kan se så har de inte en skyddsvinyl/gummiklädd underdel, tyvärr. Men jag gillar stilen, utseendet för tankarna till gammaldags vikter i en handelsbod eller en leopardklädd "starke man" på tivol i en Pippi långstrumps värld. Eller en kanonkula med handtag. Man får vara lite försiktig och var med var man förvarar dem och man får absolut inte tappa/låta dem skräpa runt på parkett/trägolv osv. Eller ännu värre, lägga upp dem på någon bänk eller skrivbord där kattfan kan välta ner dem. Det lär ju garanterat producera skador...oavsett om golvet är av trä eller betong...

Nej, än så länge har jag varit mer framförsynt än katten
och golvet är helt om än inte rent.


Om någon känner för att peppa, utmana eller bara ha någon annans träning att glo på (eller låta mig glo på deras) så bli medlem /eller adda mig på Funbeat.se, det är helt gratis och proppfull med trevliga vardagsmotionärer och pro´s. (Jag heter Jean Hedman där).

För mig har det varit en sporre att se hur mycket jag tränar i förhållande till de på min vännerlista. Inte "haha jag tränar mer än deeej....blöeee :P" utan mer "Men vafan... hur lyckades han få sådär mycket tid denna vecka och jag har bara tränas sådär lite. Nej det får vi ta tag i, banne mej!" och ibland är det skönt med lite uppmuntrande ord; "hey men du, har du lagt ner helt eller? kom igen nu!", "krya på dej! Sen ger du järnet!". Eller ännu bättre- när man hamnar i en svacka eller får problem så kan alltid någon ge tips och trix. Det var här som jag löste mina problem med otroligt stela vader och hälsenor...

Ja du bestämmer förstås helt själv över hur, vad och när du skriver där. Självklart.
Man kan till och med bestämma att inte en jävel ska få se din träning- förutom du själv och det är nog så peppande att få se sin egen träning med statistik i textform, diagram eller i en kalender

Joina nu! // Jean

2 kommentarer:

  1. Det var inte till Emmeli jag skrev det, utan till den anonyma kommentaren. Jag får visst be alla som läser min blogg att skaffa läsförståelse verkar det som? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo men det förstod jag, att du svarade till mamsen men jag analyserade emmis inlägg som att hon höll med mamsen och därför borde tillhör de där "tvärsöverbrudarna" som du rpatade om. Nu tror jag ju att både emmi och mamsen bara sa sina åsikter precis som alla andra och även du. Mitt inlägg var menat som skämtsamt då emmi är en vän till mig ;)

      Radera