fredag 2 mars 2012

Påskfirandet

Igår bokades biljetter tur och retur för mig och Rasmus. Vi ska upp till Pite en vecka. Eller egentligen kommer jag bara att dumpa katten i Öjebyn innan jag och syrran drar vidare till västerbotten och senare uppöver med ändhållplats på mina kusiners pappas 50års kalas i Gällivare.

Eftersom det är minst 14 år sedan jag var till Gällivare och Malmberget senast så är det ju lite spännande och extra kul. Min kusin har ju skaffat hus och min moster har flyttat till ett annat område. Får se om man känner igen sig något alls. Dundret står väl iallafall kvar den den alltid stått...

Den lilla tid som återstår efter rundturen i lappmarkerna är tillägnad min mormor och bästaste barndomsvännen (om hon har tid nu när hon fått jobb!) och självklart min syster och hennes son Max. Men detta är först till påsken. Idag hade jag tänkt posta bilder på Bergets Café, en oas från sekelskiftet mitt i centrala Linköping. Perfekt ställe att vila benen och ögonen efter en shopping runda.

Jag återkommer!

Peace // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar