onsdag 14 mars 2012

Upp å hoppa!

Drömde en (mar)dröm om att jag var gravid. En rätt sjuk sådan! Jag gick runt i tighta, tighta jeans och det gjorde ont i magen så jag öppnade upp översta knapparna och plötsligt börjar den att växa- magen alltså! Jag börjar rusa runt för att ta reda på vem som är pappan (vem varé?!!) och samtidigt undvika att dunka in den ständigt växande magen i saker och föremål. Innan drömmen var över- som pågick under loppet av en dag, så var jag redo för förlossning. Sen vaknade jag tacksamt upp till att vara så enormt kissnödig...

Nej, jag tänker inte tolka drömmen, jag tänker se den som ett resultat av en superfylld kissblåsa tillsammans med för många Fringe och Haven-avsnitt i bagaget. Kanske att mamma inte borde ha låtit mig titta på X-files när jag var liten...

Nu är jag uppe med väckarklockan, blev sent igår. Tog en stund att vara ner när jag började tokträna klockan 21-22. Ska till Naturkunskapens sista lektion idag inför provet så det bör inte missas! Har en så himlans bra lärarinna (lärarinnor) i mina ämnen så det är inte speciellt vårt att motivera sig att gå på deras lektioner egentligen. Är mer det där med att ta bussen under influensatider som avskräcker mig...

Jo, sånt tänker man på då man delar en "packade som sardiner-fylld" dragspelsbuss...
Men jag tror inte mina benmuskler pallar att cykla in till stan idag, även om det bara handlar om 4-5 km. Ska ju orka fokusera på lektionen också. Tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar