torsdag 22 mars 2012

klockan 14:40

Skulle på ett ärende inne i den stora staden och vädret jag vaknade till var helt underbart. Så det blev en morgonpromenad på sammanlagt 8 km och nästan 2 timmar (tur-retur). Ja, jag gick rätt långsamt, men det viktiga är att det blev gjort. Jag har inga bra promenadskor nu när det är så varmt. Inte är de så bekväma efter någon timme heller...Så fick känningar i fötterna mot slutet.

Men skönt att ha det bortgjort! Det är alltid såhär i Linköping- våren är helt underbar, sol, sol, sol. Men sen kommer sommaren och då får man se till att verkligen ta tillvara på de där dagarna då det inte är mulet och regnar. Inte är det som sommaren uppe i Pite. (eller är det bara jag som romantiserar mina sommarminnen från barndomen? heh..).

Jag mins dock en sommar, det var nog 2008 eller 2009, som var så otroligt torrt och regnfritt. Skogsbränder härjade och man uppmanades att snåla med vattnet. På gräsplättarna var gräset gulnande och löven på träden började krullaihop och vissna. Det var inte heller så jättekul.

Denna sommar, oj oj oj. Om cykeln får behålla sina däck och andra attiraljer som är nödvändiga för att framföras säkert och bekvämt i trafiken så ska jag och pojkvännen utforska "de yttre områdena" av denna stad. Mycke snack i många år, nu ska det även bli verkstad.

Sen ska jag fanimej simma denna sommar! Bada och simma längor...massor!
Blev inte att jag badade en enda gång förra sommaren. Jag vadade omkring lite i havet med min småbarnen på Pitehavsbad men det räknas inte riktigt. Så simma står på schemat.

Skönt att tänka på den stundande sommaren, speciellt då det känns som att den bara är just runt hörnet. Det som är mindre kul är ju att när sommaren är här så ska mina kurser vara avklarade- och det är de ju inte ännu, på långa vägar!

Så nu ska jag ta och plugga lite. Yup....

Eller titta på tv.

Ciao //Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar