söndag 18 mars 2012

morgon stund har guld i mund

Visste ni att guld i mund betyder "guld i hand". Dvs att stiger man upp tidigt så får man mer/bättre betalt. Att börja dagen tidigt ger mer tid för bra arbete. Går ju även att tolka som att "guld" är det som ska betala det du sen ska stoppa i munnen. Men mund är alltså ett gammalt ord för hand. Men nog om det...

Idag klev jag verkligen inte upp med tuppen och inte stör det mig. Desto mer brukar sådant beteende störa och oroa andra i ens omgivning. Jag kom inte upp före klockan 11! Jag lade mig runt 1-2 inatt, inte speciellt sent för att vara jag. Igår var det dessutom en vilodag från träningen, så det var lite rastlöshet i kroppen.

Jag vaknade upp runt 4-5 snåret av någonting, vet fortfarande inte vad. Jag drömde en jättemysig dröm där jag åkte skridskor tillsammans med en barndomsvän och en tränare i Björklundarinkarna. Det var så kul! Jag har inte stått på isen sedan december 2001. Tio år alltså! Men min syster berättade här om veckan att hon äntligen hittat åt mina skrillor. De har nämligen varit ute på vift i flera år då både min bror och syster använt dem i min frånvaro. Jag funderar på om jag ska släpa med mig dem hem till Linkan, utifall det blir fler vintrar med snö och is!

Jag somnade om och när klockan ringde runt 8-snåret då jag ställt den för min nya rutin- Morgonpromenad, så stängde jag ner den och somnade om. =.= Jag var så himlans trött.

Runt 11snåret så steg jag upp, klädde på mig och gick ut. Jag gick ca 5 km i skogen och det tog ungefär en timme. Jag är faktiskt riktigt nöjd med det. Jag plockade även några gamla löv och lyssnade på hackspettar...

En mycket skön och hälsosam start på morgonen men nu känner jag att det verkligen börjar bli dags för att äta något.

Peace // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar