torsdag 8 mars 2012

Historia..

Så otroligt skönt! Nu är det gjort, första provet av två i historia A. Det är 50/50 om jag klarade det eller inte, kan iallafall säga att jag inte spikade den. Men det kändes okej, jag borde ha tagit mig över linjen till godkänd. Som vanligt så känner jag att jag kunde mycket- men om helt FEL saker. Att proven tar upp frågor om sådant som man bara nosat lite på- inte det som är fokus i själva kursen. Lite irriterande känsla faktiskt. Det kändes, distanskurs till trots, att man hade behövt vara där- på lektionen för att ha tillgodosett dig en del av kunskapen som krävdes för att spika provet.

Nu till det dumma; Det snöade idag. Bara små, små korn som flyger runt i luften men det är snö ändock och jag gillar det inte! Det har varit vårväder hela veckan och veckan dessförinnan. Bra väntar på att gräsmattor ska börja växa och lövknoppar börja slå ut.


Tänkte bjuda på lite fler bilder (kanske inte så jättespännande) innifrån min skola. Det är en väldigt mysig byggnad med högt i tak och härliga fönster. Med en källarvåning som ger en känsla av att man är inne i ett slott eller en borg. Trots det avskalade så har byggnaden vackra detaljer som jag älskar för den här tidens hus. Förr tog de sig lyxen och tiden att göra dem vackra och uppenbart av god kvalité så att det håller i hundra år och mer...

Tror du att din IKEA Billy kommer att ärvas ned i generationer? Knappast va...



3 kommentarer:

  1. det liknar furuborg lite! :D jag skulle vilja bo i ett slott :) heeh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig varit in där men sett det utifrån och skulle absolut kunna tro att de är från runt samma tidsepok ^_^
      Slott vore underbart. Det eller en stor lada/kyrka som är inrett som ett slott. Has a big thing för snygga trädetaljer (ta, golv, bjälkar, inbyggda vackra, stora, tunga bokhyllor, hus av sten och STORA fönster och högt i tak.

      Radera
  2. ....jag skulle säkert trivas ypperligt i en kyrka...

    SvaraRadera