torsdag 15 mars 2012

Tjoho!!

Satt å tjattrade med C i några timmar innan vi placerade oss en stund framför datorerna i bibblan. Hon skulle dra ut några papper för Kristendomsarbetet i Religion åt mig (jättesnällt och omtänksamt!(och mycket uppskattat)). Paranteser i paranteser ftw. Jag tänkte
- wth...jag kollar. Och loggade in på programmet och kikade in i historiarummet.

Jag kunde inte hålla mig ifrån ett litet lyckotjut, jag som normalt är så återhållsam ;) Men jag blev så enormt överraskad och glad! Trots att jag verkligen gått in för att jag ska sikta mot så höga betyg som möjligt (jag ha den där avslappnade attityden med att vara glad över att bara få G). Jag kände mig så osäker efter att jag gjort provet, det kändes inte riktigt rätt- men där stod det, svarta versaler bakom mitt namn: VG. Jag fick VG på mitt prov!

Det var uppdelat i två delar- fick på första delen något över 60% rätt (Där jag kunde hälften och fick gissa hälften, så jag gissade inte så jättebra) och nästan spikade andra delen (välja 2 av 6 uppgifter att fördjupa sig i). Jag fick 19.5 av 20 möjliga poäng där. Jag är supernöjd! Det är tack vare C som jag kunde förbereda mig så pass bra ändå. Okej, en stor eloge åt min älskade särbo som faktiskt sparkade igång mig med pluggandet ibland.

"Jaja...VG, big deal...". För MIG är det en väldigt stor deal att komma upp ur "G-träsket". Att våga ställa de där högre kraven på sig själv och lyckas, att se att det går bara jag vill. Det är inte så lätt för alla, det har då inte varit lätt för mig. Så jag tänker inte slå ig i skallen över att jag inte fick MVG, utan jag tänker fira mitt vackra, fina, underbara VG med en stor kopp Oboy ikväll!

Nu kan jag släppa det och fokusera på Onsdagens NK-prov och inlämningsarbetet om Jesus. Yup... kvällens lektyr blir Lukasevangeliet, sen blir det film om Jesus liv på måndag. För filmer om Jesus har man ju aldrig sett förr (Växte upp utan kabeltv under 80-talet, dvs jag har sett sjukt mycke film om Jesus).

2 kommentarer:

  1. Ett jättestort GRATTIS! Det gjorde du bra och kul att det var historia, mitt älsklingsämne förutom religion och svenska =). Nu när du klarat historieprovet blir religionsprovet a peace of cake för dig, för nu vet du ju ungefär vad du ska sikta in dig på ;-)
    Puss & kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja precis, MVG here I come Banne mej! ;) Oroar mig för NK provet men där är jag ju iallaall oerhört intrsserad. Det var nog det som gjgorde att jag klarade Historieprovet- pga valfriheten. Får se om provet o kalla kriget får samma framgång(Är kritisk, jag avskyr krigshistoria *snark**). Kram kram!

      Radera