tisdag 20 mars 2012

Rejser..

Jag blir så less när man säger en sak; tex uppenbara saker såsom "det är fel när en man kallar tjejer för detta ord för det är väldigt fult och kränkande" så ska någon snusförnäm kille (som kanske känner igen sig och inte vill stå för det beteendet?) komma och säga saker som 2hoho tjejer och killar är lika dumma!". Vad menar han? Var jag dum som påpekade det idiotiska i att kalla mig för till exempel "fitthora"? Måste man alltid slänga in "ja det är dumt att en del män startat en grupp (med 22 tusen medlemmar!!!!!) där de genomgående kallar kvinnor för nedsättande ord, men tjejjor är också dumma juh!!".

förut gillade jag att bli kallad för hona, men jag har märkt att det är en viss typ av...människor(??) som kallar män och kvinnor för just "hona och hane". I dont like it anymore. Det oskyldiga skimmret är för alltid borta.

Kan säkert vara så att vi plötsligt pratar om helt olika saker. Jag pratar inte om hur "haha, så dumma män är", jag pratar om specifika saker som jag inte gillar, som till 99% sker från DESSA SPECIFIKA mäns sida- däremot inte från 99% av alla män- Detta är ju, snarare kanske 0.1%. Säkerligen med någon dam i smeten också.

Men de är män och även om jag föredrar att tänka "vi är alla människor" så är det männen som står för statistiken över våldsbrott, inte kvinnor- även om det förekommer. Att en kvinna jävlas med en kille och inte "släpper till" och är "bitchig" och gjorde din högstadietid till ett helvete är INTE samma sak som att en man slår ner och våldtar sin hustru, dotter eller polare.

Männen jag talade om; de där som uttrycker ett hat mot kvinnor för att de inte får ligga. Som kör någon "antifeministisk" grej i tro att de för en talan för männen? Klart motsvarande säkert finns på kvinnors sida. Men räcker väl att säga att; Det finn knäppisar där ute ja. Men exakt lika delar över könen? Mjea...

Iallafall, idag ska jag begrava mitt ansikte i NK-boken tills jag faller i koma, sedan återupplivas för att dyka ner igen, igen och igen- tills det sitter!!

Imorgon gäller det...

p.s Jag älskar män, jag älskar speciellt männen i mitt liv. Min pojkvän, min far, min bror, min systerson. Jag vill inte männen något ont, jag önskar dem inget illa. Jag önskar dem samma frihet som mina fellow sisters- att få säga nej och ja utan att dömmas. Detsamma går för alla kvinnor såklart.

Peace // Jean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar