måndag 26 mars 2012

Helgen...

På lördagen cyklade jag och killen in till stan och käkade lasagne med en vän. Vi såg även filmen "jägarna 2". Inte fullt lika obehaglig som ettan men minst lika sevärd om man gillar den typen av film.

Cyklade hem nära midnatt så det blev att sova över hos pojkvännens lägenhet. Söndagsmorgon steg vi upp med sommartid. Det var ju även våffeldagen så vi samlade ihop grädde och sylt och drog tillbaka till vår vän och ägnade aftonen till att fira de jättegoa våfflorna..

Inga pulversmetsvåfflor här inte.

Blev att jag moffade i mig två våfflor med grädde, hallon och lingonsylt och en utan. Sen var man så sugen på salt å en hel del chips slank också ner...

Men jag gjorde det med ett gott samvete trots att vågen visar ett tydligt resultat av helgens frigjorda gluffsande. Lasagne, våfflor och chips hör inte till min normala matpyramid och nu vet jag varför. Kroppen känns också skum. Ibillar mig att den mår utifrån vad jag äter...Återhähmtningen och allt sånt där.

Idag åker pojkvännen! Jag kommer att sakna honom. Han åker först till sin familj och sedan drar de vidare till den Afrikanska ön Kap verde för sol och god mat. Där är det sommar, själv ska jag söka mig norrut och hoppas på att hitta årets sista snö...

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också jägarna 2! Och hemmagjorda våfflor gjorde jag med. Gott :)

    SvaraRadera
  2. Ja, den var riktigt underhållande. Var så ung när jag såg Jägarna första gångne så mins den mest med obehag. Den här var spännande. Han vi äter hos älskar (till vår stora glädje) att laga mat, är mer eller mindre hans hobby så vi blev bjudna på riktigt goa våfflor ^_^ Bra att du fick vara frisk och ha tid att fira den ni med!

    SvaraRadera